یک هیات تجاری از هرات عازم ایران شد

 رئیس اتاق های تجارت و صنایع در ولایت هرات طی یک سفر با جمعی از تاجران غرب کشور وارد جمهوری اسلامی ایران شده و در این سفر خواهان شریک ساختن تجربیات فنی ایران به افغانستان شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئيس اتاق تجارت و صنايع ولايت هرات گفته است، که هيات تجاری كه از ولايت هرات افغانستان به ايران اعزام شده خواهان انتقال تجربيات و تكنولوژی ايران به افغانستان هستند.

حاج سعد خطيبی امروز يك شنبه (31 سنبله) به رسانه های ایران در همدان گفته است که اصل ۱۰ و ۱۱ قانون اساسی افغانستان اقتصاد اين كشور را بر اساس بازار آزاد تعيين كرده است.

وی ادامه دادکه از همين رو برای افرادی كه قصد سرمايه گذاری در افغانستان و ولايت هرات داشته باشند به اختیار آنان زمين رايگان اختصاص داده خواهد شد و معافيت ده ساله از مالياتی برای حمايت از بخش خصوصی وضع شده است.

رئيس اتاق تجارت و صنايع ولايت هرات اظهار داشت: شركت های مختلف می توانند به هرات آمده با ما و يا به تنهايی ، واحدهای توليدی ايجاد و اشتغال به وجود آورند.

خطيبی با اشاره به اين كه ۵۰۰ قطعه زمين در شهرك صنعتی هرات بين متقاضيان توزيع شده است، تصريح كرد: ۳۰۰ واحد فعال توليدی در شهرك صنعتی هرات علاوه بر واحدهای توليدی ديگر به فعاليت می‌پردازند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *