تجليل از روزجهاني توقف رانندگي در هرات

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

از 22 سپتامبر که برابر با روزجهاني توقف رانندگي است به شكل ويژه ي  در ولايت هرات در غرب کشور تجليل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسئولان اداره محيط زيست هرات ميگويند که آنان از روزجهاني توقف رانندگي به متوقف ساختن چند دقيقه ي وسايط نقليه درمركزشهرهرات تجليل نمودند.

گفتني است يكي ازعوامل اصلي آلودگي محيط زيست در ولايت هرات استفاده مردم از وسايط نقليه ي استهلاك شده و دودزا عنوان شده است.

نصیراحمد فضلی سرپرست اداره محیط زیست درهرات ميگويد: یکی از منابع آلودکننده هوا دراين ولايت موجوديت وسایل نقلیه دود زا و استهلاك شده ميباشد که ازیک سو باعث الوده شدن هوا و از سوی دیگر باعث ايجاد آلودگی صوتی ميشود .

 فضلي ميگويد: اداره محيط زيست هرات تاحال طرح هاي زيادي را برای جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست ارایه نموده است که یکی ازاین طرح ها جلوگیری از ورود موترهاي  فرسوده و دود زا به افغانستان است .

درهمین حال شماري از رانندگان هرات ضمن استقبال از توقف، موقت و سايط نقليه درمركز شهر ميگويند:  ترویج اين فرهنگ  برای جلوگیری از آلودگی هوا و داشتن محیط زیست سالم مفیداست.

آنان ميگويند: دولت بايد استفاده ازوسايط نقليه ي دود زا را درشهر ممنوع سازد.

كارشناسان محيط زيست هرات ميگويند: با اجرای این گونه برنامه ها ي اگاهی دهی به شهروندان ،باعث می شود تا مردم درمورد اضراري که ازآن  اطلاعی ندارند باخبرشوند .

آنان می گویند: امروز شهروندان در راستای حفظ محیط زیست آگاهانه سهم می گیرند.

درحالي از روزجهاني توقف رانندگي درشهرهرات تجليل به عمل آمد كه به گفته مسئولان صحي درولايت هرات بيش از هشتاد درصد امراض تنفسي نزد مريضان اين ولايت ناشي از آلوده گي محيط زيستي و استنشاق دود توليد شده از وسايط نقليه ي دود زا بشمارميرود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *