پنتاگون در آستانهء آموزش شورشیان در سوریه

پنتاگون در حال تهیه طرحی است که بر اساس آن، نیروهای شورشی میانه رو مستقر در سوریه را آموزش می دهد. بدین ترتیب نخستین ارتباط مستقیم امریکا با نیروهای مخالف در سوریه برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اطلاعات مربوط به طرح جدید توسط دو مقام دولت “باراک اوباما” در اختیار سی ان ان قرار گرفته است، از زمانی که نخستین شواهد حمله شیمیایی در حومه دمشق یافت شد، بحث و بررسی بر سر این طرح آغاز گشت، دولت امریکا با اصرار و پافشاری بسیار، مسئولیت این حمله را متوجه دولت سوریه ساخت.

اگر چه تاکنون اطلاعات دقیق و جزئی از این طرح اعلام نشده، اما گفته می شود این آموزش در کشور سومی نزدیک سوریه صورت خواهد پذیرفت و تا زمانی که پنتاگون مجوز رسمی نداشته باشد، سلاح در این طرح وارد نخواهد گشت.

جنرال “مارتین دمپسی” رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت ما گزینه های متعددی برای گسترش حمایت از مخالفین میانه روی سوری در نظر داریم اما هنوز تصمیم مشخصی را در این باره اتخاذ نکرده ایم.

احتمال می رود در این طرح سربازان امریکایی برخی گروه های شورشی را انتخاب کرده و به آن ها فرماندهی، هدایت و سایر تاکتیک های نظامی را آموزش دهند، با توجه به تعاملات دولت امریکا با روسیه و حتی سوریه بر سر نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی دمشق، به نظر می رسد چنین طرحی با زمان بندی محدودی مواجه شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *