بد رفتاری نیروهای امنیتی بحرین با کودکان

دیدبان حقوق بشر می‌گوید که نیروهای بحرینی به طور منظم و بدون هیچ دلیلی کودکان را بازداشت کرده و با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این سازمان حقوق بشری در گزارشی که در روز یکشنبه منتشر کرد، اعلام کرد که اطلاعات رسیده در مورد قربانیان اعضای خانواده و فعالان حقوق بشری محلی در بحرین حاکی از این است اغلب کودکان برای مدت طولانی در بازداشت نگه داشته می‌شوند و همانند بازداشت ‌شدگان بالغ در معرض ضرب و شتم و تهدید به شکنجه قرار می‌گیرند.

جو استورک، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی، گفت: بازداشت کودکان، انداختن آن‌ها به زندان و ضرب وشتم و بدرفتاری با کودکان، برای یک کشور راه مناسبی برای رفتار با کودکانش نیست.

یک گروه حقوق بشری در داخل بحرین، دیدبان حقوق بشر را در مورد بازداشت کودکان مظنون به شرکت در تظاهرات ضد دولتی مطلع کرده بود، جامعه جوانان بحرین در حقوق بشر می‌گوید که از ۲۱ اگوست، ۲۲ مورد بازداشت کودکان را ثبت کرده است.

استورک همچین گفت: مقامات بحرینی باید به این اتهامات توجه کنند و بلافاصله خواستار توقف دستگیری‌های خودسرانه و بدرفتاری با کودکان شوند.

قیام بحرین در اواسط ماه فبروری ۲۰۱۱، آغاز شد، مردم بحرین در ابتدا خواستار اصلاحات سیاسی و سلطنت مشروطه بودند، ولی با سرکوب گشترده تظاهرات مردم، این تقاضا به درخواست علنی برای برکناری خاندان آل‌خلیفه تبدیل شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *