کاهش پنجاه درصدی مرگ و میرکودکان در سراسرجهان

سازمان ملل متحد در گزارشی منتشر کرد که بر اثر تلاش های جهانی، مرگ و میر کودکان در سراسر جهان از سال 1990 تاکنون به نصف کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گزارش کمیته حیات کودکان حاکی است با اینکه در این زمینه پیشرفت قابل ملاحظه ای شکل گرفته ولی سال گذشته میلادی شش میلیون و 600 هزار کودک یا 18 هزار نفر در روز پیش از رسیدن به پنج سالگی مرده اند.

این میزان، درست نصف آمار سال 1990 است که در آن 12 میلیون کودک جان باخته بودند، بر اساس اعلام یونیسف این آمار ، مشوق است.

آنتونی لیک مدیر اجرایی یونیسف می گوید با این تلاش ها جان میلیون ها کودک نجات یافته است و شرایط ، بهتر نیز خواهد شد.   بر اساس این گزارش ، درمان های موثر ، آموزش مادران ، نوآوری در زمینه های بحرانی و افزایش تعهدات سیاسی ، از عوامل موثر در کاهش مرگ و میر کودکان محسوب می شود.

برخی کشورهای فقیر در این زمینه ، رشد بارزی داشته اند، اما در کشورهای بنگلادش، اتیوپی، لیبریا، مالاوی، نیپال، تیمور و تانزانیا از سال 1990 تاکنون، مرگ و میر کودکان زیر پنج سال تا دو سوم، کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، بر اساس پیش بینی ها، قرار است تا سال 2015 مرگ و میر کودکان در سراسر جهان تا دو سوم کاهش یابد، بر اساس اعلام یونیسف،‌ ذات الریه، اسهال و مالاریا عوامل اصلی مرگ کودکان محسوب می شوند و روزانه جان بیش از 6000 کودک را می گیرند.

نداشتن تغذیه کافی ، عامل بیش از نیمی از موارد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در جهان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *