ناپدیدشدن دو کارمندماین پاکی و قتل4 طالب درهرات و فراه

خبرگزاری خاورمیانه – زون غرب

مقامات امنیتی هرات در غرب کشور از ناپدید شدن دو کارمند یک شرکت ماین پاکی و کشته شدن چهار طالب مسلح بدست نیروهای پولیس در ولایت هرات و فراه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دو کارمند موسسه ماین پاکی “هیلوترست”حوالی ساعت 7:30 دقیقه صبح امروز (شنبه) در ولسوالی کهسان ولایت هرات ناپدید شده اند.

سمنوال عبدالرئوف احمدی، سخنگوی پولیس هرات در این رابطه گفت: این افراد در حالی که قصد داشتند به منطقه ی “دوپشته” ولسوالی کهسان برای رسیدگی و بازدید از مناطق پاکسازی ماین اعزام شوند، ناپدید شدند.

او میگوید: یکتن از این افراد جزء مسئولان موسسه هیلوترست میباشد و فرد دیگر راننده موتر حامل آنان بوده است.

بر اساس گفته های وی تا کنون از سرنوشت این افراد خبری در دست نیست اما هیئتی ویژه برای شناسایی و پیدا کردن آنان آغاز به کار کرده است.

تا کنون هیچ منبع ای در پیوند با ناپدید این دو کارمند ماین پاکی ابراز نظری نکرده است.

طبق یک خبر دیگر در نتیجه درگیری میان نیروهای دولتی با طالبان مسلح در ولایات فراه و هرات، چهار تن از طالبان مسلح کشته شدند.

مسئولان امنیتی میگویند این رویداد ها در ولسوالی بالابلوک فراه و شیندند هرات صورت گرفته است.

جنرال سید باقر مرتضوی فرمانده پولیس امن و نظم عامه در غرب کشور می گوید، ملا قاسم، یک تن از فرماندهان ارشد طالبان و یک تن دیگر از آنان در روستای شیوان بالابلوک کشته شدند.

بر اساس گفته های وی این افراد قصد داشتند به مواضع پولیس امن و نظم عامه حمله مسلحانه را انجام دهند با نیروهای امنیتی درگیر شدند و به قتل رسیدند.

همچنین محمدغوث ملیار، فرمانده پولیس شیندند ولایت هرات از کشته شدن دو طالب خبر داده گفت: این افراد پس از یک عملیات یک ساعته ی نیروهای کماندو و امنیت ملی از پا درآمده اند.

در این رویداد ها به نیروهای دولتی آسیب نرسیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *