حمله گروهی به کنسولگری امریکا با کشته شدن مهاجمان پایان یافت

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

گروهی از مهاجمان انتحاری صبح امروز(جمعه) به کنسولگری ایالات متحده امریکا در هرات حمله کردند و نزدیک به سه ساعت درگیری با کشته شدن مهاجمان مسلح انتحاری به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت 5:00 صبح امروز شماری از مهاجمان انتحاری یک موتر بمب گذاری شده را به دیوار احاطه شده ساختمان کنسولگری امریکا در هرات کوبیده که با شکستن دیوار چهار تا شش حمله کننده انتحاری داخل ساختمان شده و اقدام به تیراندازی کردند.

انتحار کننده دوم مواد انفجاری حاملش را به در ورودی ساختمان کسنولگری انفجار داده و شماری هم داخل می شوند که در نتیجه مقاومت محافظین کنسولگری و نیروهای اردوی ملی درگیری تا سه ساعت متوالی ادامه داشت و بلاخره با کشته شدن مهاجمان درگیری پایان یافت.

نیروهای ویژه امریکایی با وقوع رویداد در همان ساعات اولیه با هیلکوپتر به محل رسیده و چهار اطراف ساختمان کنسولگری را به محاصره خود در آوردند و دو هیپکوتر آنان در زمان درگیری موفق به فرود به محوطه کنسولگری شدند.

همچنین در این درگیری نیروهای ویِژه ایتالیایی نیز به کمک نیروهای امریکایی آمده و در زمانی اندکی توانستند وارد ساختمان کنسولگری شوند و همه ای مهاجمان را از پا در آورد.

براساس آمار های که شفاخانه حوزه ای هرات اعلام کرده در این حمله دو نفر کشته و 19 تن دیگر زخمی شده اند.

بنا به گفته های مسئولان شفاخانه دو فرد کشته از محافظان کنسولگری هستند اما بیشتر از زخمی های این رویداد افراد ملکی هستند که در اثر شکستن شیشه های ساختمان زخمی شده اند.

تا کنون در باره کشته های شمار دقیق مهاجمان و کارمندان کنسولگری امریکا در هرات چیزی اعلام نشده و به نیروهای داخلی افغان اجازه ورود به داخل ساختمان کنسولگری نیز داده نشده است.

با این حال گروه طالبان مسئولیت این حمله گروهی را به عهده گرفته و گفته است که افراد واسبته به آنها این حملات گروهی انجام داده است.

براساس گزارش های تائید ناشده در این رویداد شمار زیاد از افراد و کارمندان کنسولگری در داخل ساختمان کشته وزخمی شده اند با این حال نیروهای امریکایی و ایتالیا خود در داخل ساختمان حضور دارند و نیروهای امنیتی افغان در بیرون از محوطه کنسولگری حضور دارند.

مسئول قوای مسلح ارتش کشور در زون غرب گفته که مهاجمان انتحاری توسط اردوی ملی کشته شده اند.

فعلا وضعیت امنیتی شهر هرات به حالت عادی برگشته و نیروهای پولیس، اردوی ملی و امنیت ملی در حال گشت زنی در داخل و اطراف شهر هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *