واگذاری مرکز آموزشی پولیس هلمند به افغانها

نیروهای آیساف بعد از هفت سال، اداره مركز آموزشى پوليس هلمند را به مقامات افغان واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مرکز آموزشی پولیس طى مراسمی با حضور محمد نعيم والى هلمند، مل پاسوال محمد حكيم انگار فرمانده پولیس هلمند، پاسوال معشوق احمد سيلاب فرمانده عمومى تعليم وتربيه وزارت امورداخله و كاترينا لينك مسؤل تيم بازسازى ولايتى از قوای آیساف به نیروهای داخلی سپرده شد.

بیشترین نیروهای نظامی طی یازده در ولایت هلمند از کشور بریتانیا بودند.

محمد نعيم والى هلمند در آن مراسم گفت كه اين مركزحدود هفت سال پيش در اين ولايت به فعاليت آغازکرده بود و تمامی مسئولیت آن را نيروهاى ايساف به عهده داشت و حال مسئولیت آن رسما به مقامات افغان سپرده شده است.

به گفته وى، در اين مركز از آغاز فعالیت تا کنون ۸ هزار پوليس و افسران در بخش هاى مختلف آموزش دیده اند.

او گفت:درهر دوره آموزشى يك هزار پولیس تحت آموزشهاى مسلكى در این مرکز قرارگرفته و در سطح فعاليت پوليس نيز پيشرفتها و تغييرات مثبت و قابل ملاحظه ای بوجود آمده است.

همچنین كاترينا لينك مسؤل تيم بازسازى ولايتى هلمندگفت كه در اين مركز به هزينه ۱۱ میليون دالر امريكايى تاسيسات جديد نيز اعمار شده و نه تنها به فعاليت هاى اين مركزتوسعه داده بلكه بصورت مسلكى در امور نظامی پيشرفت کرده است.

والی هلمند گفت: نيروهاى آيساف براساس وعده های که در آموزش و تجهيز نيروهاى امنيتى به دولت داده همچنان به فعالیت خویش در این بخشها ادامه خواهد داد.

گفتنی است که در اين مدت چند سال در هر دوزه آموزشی ۵۰۰ پوليس و افسران تحت آموزش قرارمي گرفتند اما منبعد این رقم به يك هزار نفر افزایش پیدا می کند و در آن پولیس دو ولایت نيمروز و هلمند دوره های آموزش را سپری خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *