توزیع کارتهای رایدهی به یک میلیون رسید

در مرحله های اول و دوم توزیع کارت های رایدهی، یک میلیون تن کارت دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیسیون مستقل انتخابات با استقبال از علاقه مندی و حضور پر رنگ مردم در مرکزهای توزیع کارت های رایدهی، ابراز خرسندی میکند که اشتراک مردم درانتخابات پیشرو گسترده خواهد بود.

نورمحمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به خاورمیانه گفت که در مدت نزدیک به 100 روز، در حدود یک میلیون کارت رایدهی توزیع شده که نشان از علاقه مردم برای حضور در انتخابات دارد.

به گفته وی، از میان کسانی که کارت رایدهی جدید دریافت کرده اند، 25 درصد را زنان تشکیل می داده که از نظر کمیسیون مستقل انتخابات، قابل قبول است.

بر اساس اظهارات سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، مرحله سوم توزیع کارت های رایدهی تا کمتر از دو هفته دیگر، در بخش های ناامن کشور آغاز میشود.

بر بنیاد گزارش های این کمیسیون، روند توزیع کارت های رایدهی به جز از هفت ولسوالی ناامن، در دیگر مناطق بدون هرگونه چالش پیش رفته و تا دو هفته قبل از روز برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

در حالیکه ناامنی هنوز هم چالش جدی در برابر انتخابات و روند توزیع کارت های رایدهی در هفت ولسوالی از ولایت های زابل، هلمند، پکتیکا، کاپیسا و نورستان گفته میشود؛ اما آقای نور میگوید که مرحله سوم توزیع کارت های رایدهی در پنجم میزان، در بخش های ناامن کشور آغاز میشود.

به گفته منبع، در این مرحله تیم های سیار کمیسیون مستقل انتخابات به مناطق ناامن اعزام شده و برای افراد واجد شرایط، کارت رایدهی توزیع می کنند.

در عین حال، نور اظهار داشت که تیم های سیار آنها برای زندانیان واجد شرایط در تمام زندان های کشور نیز آماده گی دارند، کارت رایدهی صادر کنند تا آنها از حق رایدهی محروم نباشند.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات ابراز آرزومندی کرد تا اخیر زمان ثبت نام رای دهندهگان، تعداد زیادتری از مردم به خصوص زنان برای گرفتن کارت رایدهی در مرکزهای ثبت نام حضور بیابند.

بر اساس معلومات منبع، مرکزهای رایدهی در تمام کشور، شش روز در هفته برای مردم باز خواهد بود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی درشانزدهم حمل سال آینده برگزار شود، انتخاباتی که روزنه امید برای شکل گیری حکومت دلخواه مردم و امید برای حل مشکل کنونی در سال های پس از 2014 گفته میشود؛ اما دیده شود که شکل گیری ائتلاف ها و اتحادهای کلان انتخاباتی و تلاش حکومت برای تاخیر و یا لغو این انتخابات، سرنوشت سیاسی 5 سال آینده کشور را به کدام مسیر سوق خواهد داد؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *