افغانستان، سفیر امریکا را در کابل احضار کرد

افغانستان، سفير امريکا را به دليل اظهارات جيمز دوبينس، نماينده ويژه اين کشور در امور افغانستان و پاکستان احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامدکرزي، رئيس جمهور کشورمان از جيمز کانينگهام، سفير امريکا در کابل خواست تا مراتب ناخرسندی وی را از اين اظهارات به واشنگتن منتقل کند، جيمز دوبينس در اظهاراتی از خشونت طالبان در افغانستان به عنوان ” جنگی داخلی” نام برده بود.

نماينده ويژه امريکا در امور افغانستان و پاکستان ۵ سپتمبر در گفت و گويي گفته بود: البته در حال حاضر شاهد جنگی داخلی در افغانستان هستيم، سوالی که مطرح ميشود اين است که آيا آن شدت خواهد يافت؟

دوبينس همچنين روز سه شنبه گفت، واشنگتن پس از سال ۲۰۱۴ ميلادی تمامی نيروهایش را از افغانستان خارج نخواهد کرد، نماينده ويژه امريکا درامور افغانستان و پاکستان خاطر نشان کرد : ما درباره گزينه صفر حرف مي‌زنيم، آن گزينه مورد نظر امريکا نيست.

دوبينس گفت وی انتظار دارد چند هزار نيروی امريکايی و چندين هزار نيروی غير امريکايی ناتو در سال ۲۰۱۵ و پس از آن در افغانستان حضور داشته باشند، افزايش تلفات نظاميان در کشور، خشم گسترده مردم در امريکا و ديگر کشورهای عضو ناتو و در نتيجه کاهش حمايت‌های عمومی از جنگ در کشور را موجب شده است.

بنا بر آمار تارنمای icasualties.org, منتشر کرد، از زمان شروع جنگ تحت امر امريکا در کشور در سال ۲۰۰۱ ميلادی، تاکنون ۲۲۷۱ سرباز امريکایی کشته شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *