نمایشگاه محصولات میوه تازه صادراتی کشور درکابل

وزارت تجارت و صنایع کشور ضمن برگزاری نمایشگاه سه روزه محصولات صادراتی میوه تازه، لوگوی صاداراتی کشور نیز معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در نمایشگاهی محصولات باغداری یا میوه تازه افغانستان که به مدت سه روزاز 20 تا 22 سنبله در باغ بابر برگزار شده است نشان صادراتی افغانستان نیز به رسانه های وتاجران افغان معرفی شد.

مزمل شینواری معین وزارت تجارت افغانستان داشتن علامت استندرد صادرتی برای محصولات صادراتی افغانستان را ضروری پنداشته گفت « ما تلاش داریم که مارکیت های جدید برای محصولات زراعتی وتمام اقلام صادارتی کشورپیدا کنیم، سال گذشته محصولات باغداری افغانستان علاوه بر بازار های پاکستان وهندوستان به تا مارکیت های امارات متحده عربی وعربستان سعودی نیزرسیدند».

به گفته وی داشتن لوگو یا نشان صادراتی اعتماد مارکیت های جهانی را کسب کرده فرصت های بیشتری را در اختیار تاجرانوصادرکننده افغان قرار میدهند.

اوگفت که پس از این صادراتی افغانستان با عالی ترین کیفیت با نشان صادارتی افغانستان صادر شده واز مواد بی کفیت که بنام افغانستان صادر میشوند جلوگیری خواهد شد.

نجلا حبیبیار رییس اداره انکشاف صادارت افغانستان صادرات میوه تازه در سال روان را در حال افزایش خوانده گفت که در ربع اول سال جاری صادارت میوه تازه کشور تا 60% افزایش را نشان میدهد. او ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه خواهد داشت.

خانم حبیبیار گفت« همزمان با معرفی لوگوی صادراتی افغانستان هشت تن تاجر افغان نیز تحت همین نشان رسمی صادراتی افغانستنان در اورپا یک نمایشگاهی برگزار کرده بودند که امروز موفقانه به پایان رسید».

وی علاوه نمود که در سال روان خورشیدی در قسمت ترانزیت امول صادراتی افغانستان از طریق پاکستان کدام مشکلی نداریم ودر هفته آینده یک تیم برای بررسی راه چاه بهار نیزاقدام خواهند کرد.

با این هم کمبود سرخانه برای میوه تازه افغانستان در سراسر کشور یک مشکل جدی فرا راه دهقانان وباغداران است.

یکی از باغدارانی ولایت میدان وردک برکزاری نمایشگاهها را برای معرفی محصولات افغانستان به مارکیت های جهانی موثر توصیف کرده گفت « در ولایت میدان وردک یک سرد خانه به ظرفیت در حدود 10 تن موجود است ولی این سرخانه به سکتور خصوصی اجاره داده میشود وباغداران از آن استفاده کرده نمیتوانند».

با این همه افغانستان برای اولین بار درتاریخ اقتصادی اش دارای نشان استناندارد صادراتی شده وپس از این صادرات با علامه خاص خود یک گام به پیش تلقی میشود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *