مخالفت کرزی برادامه حملات طیارات بی سرنشین بریتانیا درکشور

حامدکرزی رئیس کشورمان درتازه مورد خواهان توقف حملات راکتی هواپیماهای بی سرنشین نظامیان بریتانیا در افغانستان شده و به ادامه این روند مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهورکرزی در دیدار با سایمون گس نماینده خاص بریتانیا برای افغانستان و پاکستان در مورد چگونگی استفاده از طیارات بی پیلوت بریتانیا در کشور، پروسه صلح، سفر اخیرش به پاکستان و روابط دو جانبه، بحث و تبادل نظر کردند.

براساس اعلامیه خبری ارگ ریاست جمهوری این دیدار در کابل صورت گرفته و رئیس جمهورکرزی در باره گزارش رسمی منتشره وزارت دفاع بریتانیا مبنی بر حملات راکتی طیارات بی پیلوت آن کشور در خاک افغانستان یکبار دیگر از نماینده خاص بریتانیا و سفیر آن کشور در کابل، خواهان وضاحت شد.

این در حالیست که چند روز قبل دفتر شورای امنیت ملی افغانستان نیز کتباً خواهان وضاحت در این مورد از سفارت بریتانیا در کابل شده بود.

حامد کرزی در این رابطه گفت که هیچ نوع مواققتنامهء دو جانبه در این زمینه وجود ندارد و افغانستان از استفاده طیارات بی پیلوت به هدف بمباردمان که در نتیجه آن به مردم ملکی ما  آسیب برسد، جداً مخالف می باشد.

رئیس جمهور به سفیر بریتانیا در کابل که در این دیدار حضور داشت، گفت که در این رابطه موقف افغانستان را به مقامات کشورش برساند.

همچنان در این دیدار آقای سایمون گس نماینده خاص بریتانیا برای افغانستان و پاکستان در مورد سفر اخیرش به ولایت هلمند به رئیس جمهور کشور معلومات داده گفت که من به این باور هستم که نیروهای امنیتی افغانستان با اراده قوی و قابلیت های قابل ملاحظه وظایف شانرا انجام میدهند و مسئولیت های امنیتی را موفقانه به دوش گرفته اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *