اعلامیه وزارت امور داخله در پیوند به گزارش آکسفام

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نهاد بین المللی آکسفام اخیراً گزارشی را منتشر کرده که در آن به کمبود زنان در صفوف پولیس ملی افغانستان اشاره شده است.

با این حال وزارت امور داخله کشور در یک اعلامیه خبری تاکید کرده که این وزارت به این باور است که تهیه این گونه گزارش ها می تواند گامی در جهت اصلاح وبهبود امور پولیس پنداشته شود.

این وزارت تعهد خود را برای انجام تلاش های بیشتر در جهت جلب و جذب زنان بیشتر در صفوف پولیس ملی افغانستان اعلام داشته و گفته است که پس از مطالعه دقیق گزارش آکسفام  و بررسی همه جانبه ی راه های حل پیش نهاد شده در آن، موضع خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد.

در اعلامیه آمده است که که وزارت امور داخله در سال های اخیر تلاش های جدی  را در خصوص جلب و جذب زنان در صفوف پولیس ملی به خرج داده و دست یابی به این هدف یکی از اولویت کاری این وزارت به شمار می رود، اما با توجه به سنتی بودن جامعه و مشکلاتی که در عرصه های اجتماعی وفرهنگی از منظر حضور زنان در جامعه و مشارکت فعال آنان در حیات سیاسی، امنیتی و اجتماعی وجود دارد، کار جلب وجذب زنان در صفوف پولیس به دشواری هایی همراه بوده است.

در این اعلامیه تاکید شده که وزارت امور داخله به تلاش های خویش در زمینه ی جلب و جذب زنان در صفوف پولیس ادامه می دهد و از مردم افغانستان نیز در این زمینه خواسته است تا با درک بیشتری از نیاز حضور زنان در صفوف نیروهای امنیتی، پولیس را در رسیدن به این مامول یاری رسانند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *