سفیر کشورمان به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با تاکید بر لزوم صیانت از ابنیه و کارکنان نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی ایران در افغانستان خواهان اتخاذ تدابیر بیشتر برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه شد.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که، در چارچوب تاکید بر لزوم تامین امنیت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات از سوی دولت افغانستان، سفیرافغانستان برای ادای پاره ای توضیحات در مورد حادثه هرات به وزارت امور خارجه دعوت و مدیرکل آسیای غربی این وزارت نگرانی ایران نسبت به حادثه اخیر هرات و وقایع مشابه را به ایشان منعکس کرد.

 مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه ایران از دعوت سفیر کشورمان برای توضیحات در مورد حادثه هرات به وزارت امور خارجه ایران خبر داد و گفت: مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه نگرانی ایران نسبت به حادثه اخیر هرات و وقایع مشابه را به ایشان منعکس کرده و خواستار تدابیر مجدانه امنیتی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه شده است.

 افخم تاکید کرد: پولیس و مقامات امنیتی محل بر اساس وظایف سازمانی می بایست سریعا در محل حاضر شده و اجازه تجمع غیرقانونی، وارد آمدن خسارت به نمایندگی و ایجاد اختلال در فعالیت کارکنان را نمی دادند.

 وی افزود: بدیهی است این گونه برخوردها در حالی که کارکنان نمایندگی های ایران در افغانستان مساعی خود را برای تردد قانونمند اتباع افغانستان به جمهوری اسلامی ایران معمول می دارند، دارای آثار منفی است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر لزوم صیانت از ابنیه و کارکنان نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی این کشور در افغانستان خواهان اتخاذ تدابیر بیشتر برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه شد.

 روز شنبه عده ای از افرادی که خواهان صدور روادید کار به ایران بودند در مقابل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات تجمع کرده و بعد از مدتی به سرکنسولگری حمله کردند و شیشه های ساختمان را شکستند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *