دولت موقت مصر حکم انحلال اخوان المسلمين را صادر کرد

تصميم دولت مصر در حالي اتخاذ شد كه پيش از اين زمزمه هايی در خصوص تصمیم دولت موقت براي انحلال اخوان المسلمين به بهانه نداشتن مجوز فعاليت به گوش مي رسيد. در نهایت دولت مصر امروز حکم انحلال این گروه را تصویب کرد.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اخوان المسلمين در سال 1928 ميلادي در شهر اسماعيليه مصر به رهبری حسن البنا بنيان نهاده شد و سپس فعاليت خود را به ديگر كشورهای عربی و اسلام گسترش داد.

 در سال 2011 ميلادي در پی سرنگوني حسنی مبارك در مصر، اين گروه در انتخابات پارلمانی به قدرت رسید و محمد مرسی از اعضای اخوان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

 اما سرانجام در سی جون و در پی افزایش اعتراضهای مردمی، محمد مرسی به دست ارتش مصر از قدرت برکنار شد و سران و رهبران اخوان بازداشت شدند.

 تظاهرات حامیان اخوان و تحصن آنها در میدان های رابعه العدویه در قاهره و النهضه در جیزه پس از دوماه از برکناری مرسی با حمله خونبار ارتش مصر پایان یافت، این حمله و خشونت هایپس از آن هزاران کشته و یا مجروح بر جا گذاشت.

 هم اکنون محمد مرسی، محمد بدیع و دیگر سران و رهبران اخوان المسلمین در بازداشت به سر می برند و در انتظار محاکمه هستند.

 اولین جلسه محاکمه سران اخوان المسلمین با آزادی حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر پس از دو سال بازداشت و انتقال وی به محل اقامت اجباریش در بیمارستان نظامی، همراه شد

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *