دخترهای والی قندهار در کانادا و اندونیزیا به کار گماشته شدند

براساس گزارشها دولت افغانستان دو دختر والی توریالی ویسا والی کنونی قندهار را به صفت دیپلومات رسمی در کشور های کانادا و اندونیزیا به کار کماشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفته می شود که اخیراً دو دختر والی قندهار به پست سکرتریت در سفارت خانه های افغانستان مقیم جاکارتای اندونیزیا و تورنتوی کشور کانادا مقرر شده اند.

توریالی ویسا از جمله کسانی است که بر تمدید قدرت حامد کرزی تأکید دارد و گفته است که برگزاری انتخابات در شرایط کنونی لازم نمی باشد.

آقای ویسا پیش از رسیدن به ولایت قندهار در کانادا زندگی داشت، ضمناً در روند کنونی مقرری ها در وزارت امورخارجه کشور ملالی شینواری که در دور دوم انتخابات پارلمانی نتوانست رأی لازم را بیاورد به عنوان سکرتر سفارت افغانستان در واشنگتن مقرر شد.

برخی از آگاهان به این باور اند که مقرری ها در وزارت خارجه روی مسایل سلیقه ای و اعمال نفوذ قدرتمندان صورت می گیرد، با این مقامات وزارت امور خارجه این اتهام را رد کرده و گفته اند که مقرری ها در این وزارت بر اساس اصل شایسته گی و لیاقت صورت می گیرد.

همچنین وزارت امور خارجه تا کنون به صورت رسمی در باره مقرری دخترای توریالی ویساوالی قندهار در کانادا و اندونیزی ابراز نظری نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *