14 تن به اتهام حملات هراس افکنی دستگیر شدند

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که مأموران امنیتی این ریاست، چهارده تن را به اتهام انجام حملات هراس افگنی، از ولایت “کندهار” بازداشت كرده اند.

به گزارش خبرگزار خاورمیانه، ریاست عمومی امنیت ملی کشور با نشر خبرنامه‌یی نگاشته است که افراد بازداشت شده از سوی فرماندهان گروه طالبان، در شهر های “کویته” و “چمن” “پاکستان” سازماندهی حملات هراس افگنی را آموزش ديده اند.

خبرنامه‌ء امنيت ملی افزوده است که از نزد افراد بازداشت شده، چند جنگ افزار نیز به دست آمده است، نهادهای امنیتی کشور بارها گروه هایی از هراس افگنان که از آن سوی مرز وارد کشور شده بودند را بازداشت کرده اند.

در همین حال، پوليس “كابل”، سه تن را به اتهام توزيع تفنگچه و دو تن ديگر را به اتهام قاچاق مشروبات الكلی، از شهر كابل بازداشت كرده است، مسئولان فرماندهی پوليس كابل گفته اند که نيروهای پوليس پوسته‌ء مركزی اين شبكه را شناسايی و آنان را بالفعل بازداشت كرده است.

به گفته‌ی مسئولان، از نزد اين افراد هفت ميل تفنگچه و مقداری مهمات نيز به دست آمده است، این درحالی ست که، دو تن ديگر به اتهام قاچاق بيش از هفتصد بوتل مشروبات الكلی، از مربوطات ناحيه‌ی هشتم شهر كابل بازداشت شده اند.

در همین حال گزارش ها از ولایت “ننگرهار” در شرق “افغانستان” نیز حاکی است که يك موتر ارتش ملی صبح امروز در شهر “جلال آباد” در ساحه‌ی “پل بهسود”، هدف انفجار ماين قرار گرفت.

 شاهدان عینی گفته اند که اين رويداد تلفاتی در پی نداشته است، اما پولیس ولایت ننگرهار تا اکنون در مورد این خبر ابراز نظر نکرده اند.

پل بهسود از مناطق نسبتاً امن ولایت ننگرهار به شمار می رود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *