حکم حبس ابد برای 11 عضو اخوان المسلمین

دادگاهي نظامي در مصر ۱۱ تن از اعضاي گروه اخوان المسلمين را به حبس ابد محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اين افراد به اتهام “تيراندازي و اتخاذ روش‌هاي خشونت‌آميز” در ۲۳ اسد عليه ارتش مصر در شهر بندري سوئز متهم شدند،همچنین، اين دادگاه ۴۵ تن ديگر از اعضاي اخوان المسلمين را به پنج سال زندان و هشت تن از متهمان را تبرئه کرد.

درگيري‌ها در مصر در پی مداخله ارتش اين کشور در سرکوب هواداران محمد مرسي، رئيس جمهور برکنار شده مصر آغاز شد.

يک روز پس از آن، عدلي محمود منصور، رئيس دادگاه عالي قانون اساسي مصر يک روز پس از آن در برابر اعضاي اين دادگاه به عنوان رئيس جمهور موقت سوگند ياد کرد، دولت دست‌نشانده ارتش مصر سرکوب‌هاي خونيني را عليه هواداران محمد مرسي آغاز و بيش از ۲ هزار نفر از اعضاي گروه اخوان المسلمين را دستگير کرده است.

هيئتي قضايي که دولت موقت آن را منصوب کرد، روز دوشنبه گروه اخوان المسلمين را به ارتکاب اعمال خلاف قانون متهم کرد، همچنين، اين هيئت اعلام انحلال گروه اخوان المسلمين را به مقام‌هاي مصري پيشنهاد کرد، اين در حالي است که اين گروه به طور قانوني در قالب سازماني غيردولتي (ان‌جي‌او) به ثبت رسيده است.

اين اقدام کمي پس از بازداشت محمد بديع، رهبر گروه ‌اخوان المسلمين در اسد به اتهام “تحريک خشونت” انجام شد.

محمد بديع ۱۴سرطان گفت کودتا عليه مرسي غيرقانوني است و ميليون‌ها نفر تا بازگشت او به قدرت در خيابان‌ها خواهند ماند، بديع همچنين وعده “تکميل انقلابي” را داد که در سال ۲۰۱۱ به سرنگوني رژيم حسني مبارک منجر شد.

نيروهاي امنیتي مصر ۲۳ اسد به تحصن هواداران محمد مرسي در قاهره حمله کردند، تنها در مدت يک هفته درگيري بين نيروهاي امنيتي با هواداران مرسي نزديک به هزار نفر کشته شدند.

کشتار اخير معترضان در مصر محکوميت‌هاي بين‌المللي را به همراه داشت و نهادهاي بين‌المللي انجام تحقيقات مستقل درباره اين خشونت‌ها را خواستار شده‌اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *