اوباما در حمله به سوریه تنها مانده است

اقدام نظامی بر ضد سوریه با حمله به لیبی در سال ۲۰۱۱تفاوت دارد زیرا رئیس جمهور امریکا درباره سوریه فقط از حمایت “لابی اسرائیلی خود” برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وین مدسن نویسنده و روزنامه نگار حقیقت یاب امریکایی میگوید: آنچه که سوریه را از لیبی متمایز می‌کند این است که انگلیس قصد ندارد در هیچ یک از اقدامات امریکا در این زمینه مشارکت کند.

به نظر می‌رسد فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز با پارلمان این کشور به مشکل خورده است زیرا آنها نسبت به حمله به سوریه بسیار بی‌میل هستند، “آندرس فوگ” راسموسن، دبیرکل ناتو نیز تاکید کرد این ائتلاف در حمله به سوریه شرکت نخواهد کرد.

امريکا با انتشار گزارشي در روز جمعه (8 سنبله) ادعا کرد دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوريه در ۲۱ آگوست در حمله شيميايي به حومه دمشق صدها نفر از مردم این کشور را به قتل رساند، دولت سوريه اين اتهام را به شدت رد کرده است.

روسيه گفته است مدارک ارائه شده از سوي امريکا و متحدان اين کشور برای اثبات استفاده دولت سوريه از سلاح‌هاي شيميايي “ابدا” قانع کننده نيست و مخفی‌کار غرب در این زمینه غیرقابل قبول است.

سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه گفته است اطلاعاتی که در اختیار مسکو قرار گرفت فقط “یک سری طرح کلی” است و به هیچ وجه قانع کننده نیست.

مدسن افزود : روسیه از حمله امریکا و ناتو به لیبی فهمیده است که وقتی توضیحات شورای امنیت سازمان ملل درباره چیزی مشابه این حمله را اجمالا می‌پذیرد چه اتفاقی روی می‌دهد.

تعدادی از قانون‌گذاران امریکایی نیز با انتقاد از پیش نویس طرح اوباما برای اقدام نظامی بر ضد سوریه می‌گویند این طرح از نظر حجم و مدت زمان بسیار گسترده است.

بیش از ۱۰۰ نماینده کنگره امریکا با امضای نامه‌ای گفته‌اند تصمیم اوباما برای اقدام نظامی بر ضد سوریه بدون کسب مجوز کنگره اقدامی مغایر با قانون اساسی این کشور است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *