اوباما بدون مجوز به سوریه حمله خواهد کرد

يک مقام ارشد وزارت خارجه امريکا مي‌گويد باراک اوباما تصميم خود را گرفته است حتي بدون تصويب کنگره به سوريه حمله کند.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، اين مقام که نام او ذکر نشده است در مصاحبه با شبکه فاکس نيوز گفت: “به هر حال، اين حمله انجام خواهد شد” به همين دليل اوباما در اظهارات اخير خود در کاخ سفيد گفت که از اختيار حمله نظامي به سوريه بدون مجوز کنگره برخوردار است.

باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا، روز شنبه اعلام کرد براي حمله به سوريه به دنبال موافقت کنگره خواهد بود، تعطيلات تابستاني کنگره (۱۸ سنبله ) مجوز حمله به سوريه را پيگيري خواهد کرد.

رئيس جمهور امريکا گفت: “اگر چه بر اين باورم که از اختيار صدور فرمان حمله بدون مجوز ويژه کنگره برخوردار هستم، اما مي‌دانم که اگر اين مسير را طي کنيم، کشور قدرتمندتر و اقدام‌هاي ما نيز حتي تاثير‌گذارتر خواهد بود.”

اين مقام ارشد وزارت خارجه امريکا گفت تصميم اوباما براي گرفتن مجوز کنگره موجب تعجب اعضاي شوراي امنيت ملي اين کشور شده است، اما درخواست رئيس جمهور امريکا براي گرفتن راي کنگره تغيير در تصميم اوليه او ايجاد نکرده و تنها اين حمله را به تاخير انداخته است.

جان کري، وزير خارجه امريکا، روز يک‌شنبه (۱۰ سنبله) در پاسخ به پرسشي درباره واکنش اوباما به مخالفت کنگره با حمله به سوريه گفت: “رئيس جمهور تصميم خود را گرفته است.”

وي گفت: من فکر مي‌کنم رئيس جمهور تصميم هوشمندانه‌اي گرفته است، او براي ايجاد امپراتوري رياست جمهوري تلاش نمي‌کند، من بر اين باورم که در نهايت کنگره آن‌چه درست است را انجام خواهد داد.

در همين حال، اوباما تلاش مي‌کند حمايت نمايندگان کنگره و سناتورها را براي حمله به سوريه جلب کند، وي روز دوشنبه سناتور جان مک‌کين را به کاخ سفيد دعوت کرد تا به دولت اين کشور درباره موضوع مداخله نظامي امريکا در سوريه کمک کند.

در پي اين ديدار، سناتور مک‌کين گفت راي مخالف کنگره به مداخله نظامي در سوريه “فاجعه‌بار” خواهد بود.

در همين حال، کشتي‌هاي جنگي امريکا همچنان در شرق مديترانه مسقر هستند و براي آغاز حمله موشکي به اهداف مورد نظر در سوريه آماده‌اند.

کنگره امريکا از روز يک‌شنبه مجموعه‌اي از نشست‌ها را آغاز کرده و انتظار مي‌رود تا چند روز ديگر و تا پايان تعطيلات تابستاني کنگره ادامه يابد.

Author

خروج از نسخه موبایل