تاکید سازمان ملل بر راه حل بحران سوریه

سازمان ملل با اشاره به اين‌که مداخله نظامي از گزينه‌هاي مورد نظر براي حل بحران سوريه به شمار نمي‌رود خواهان يافتن يک راه حل سياسي براي اين مسئله شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مارتين نسيرکي، سخنگوي سازمان ملل اين سخنان را روز شنبه (۹ سنبله) در يک کنفرانس خبري که اندکي پس از ديدار بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل و آنگلا کانه، نماينده عالي سازمان ملل در امور خلع سلاح در نيويارک برگزار شد مطرح کرد.

نسيرکي افزود دبيرکل سازمان ملل بارها تاکيد کرده است که “هيچ جايگزيني براي راه‌حل سياسي اين مسئله يعني بحران کلي در سوريه وجود ندارد، راه‌حل نظامي از گزينه‌هاي مدنظر نيست”.

سخنگوي سازمان ملل خاطرنشان کرد بازرسان سازمان ملل در امور تسليحات شيميايي در حال حاضر در لاهه به سر مي‌برند و نمونه‌هايي که آنها از محل حمله شيميايي در سوريه جمع آوري کردند براي بررسي وجود گازهاي سمي به آزمايشگاه‌هايي در سراسر اروپا ارسال خواهد شد.

نسيرکي تصريح کرد :”من انواع گزارش‌ها را که اعلام مي‌کنند خروج تيم تسليحات شيميايي سازمان ملل به نحوي دريچه‌اي را براي اقدام نظامي از هر نوع باز مي‌کند ديده‌ام، صادقانه بگويم اين اخبار مضحک و عجيب است و بي‌احترامي به بيش از هزار کارمند سازمان ملل به شمار مي‌رود که در سوريه در حال ارائه کمک‌هاي بشردوستانه هستند و به ارائه اين کمک‌هاي مهم و حياتي ادامه مي‌دهند.”

فراخوان براي اقدام نظامي بر ضد سوريه پس از آن شدت گرفت که نيروهاي مخالف مورد حمايت خارج دولت بشار اسد را به حمله شيميايي به پايگاه‌هاي شبه‌نظاميان در حومه دمشق در ۲۱ آگوست متهم کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *