انوری: کمیسیون انتخابات بدست قدرتمندان است

اخیرا تب تاب های انتخاباتی شدت گرفته و ایتلاف ها و اتحادهای انتخاباتی به شدت درحال شکل گرفتن وگسرش هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز پنجشنبه یک اتحاد انتخاباتی به اشتراک حدود 15 حزب و جریان های سیاسی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله و شمار از رهبران جهادی اعلام موجویت کرد و این اتحاد همچنان از ادامه تماس با سایر جریان های سیاسی کشور خبرداد.

امروز (10 سنبله) حزب حرکت اسلامی افغانستان که یکی از احزاب سیاسی جهادی است به رهبری سید حسین انوری عضو مجلس نمایندگان در نشست خبری با ابراز نگرانی ازمهندسی شدن انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام آمادگی برای گفت وگو با اتحاد ها و ایتلاف های سیاسی انتخاباتی کرد.

آقای انوری گفت :« ما با توجه به گزینش اعضای کمیسیون مستقل انتخابات درمورد انتخابات آینده نگرانی زیای داریم، قدرتمندان کمیسیون انتخابات را میان شان تقسیم کردند».

آقای انوری با تاکید براشتراک آگاهانه ای مردم در روند انتخابات از مردم وبخصوص جوانان خواست که مردم وانتخابات را از قبضه چند حزب و فرد سیاسی نجات دهند.

انوری در ادامه صحبت هایش گفت که ما تاکنون عضویت هیج یک از اتحاد ها وایتلاف های سیاسی انتخاباتی را نداریم ولی تماس های ما با همه احزاب وایتلاف ها جریان دارد.

آقای انوری نجات افغانستان را منوط به انتخابات وانتخابات را وابسته به حرکت های جامع فرا قومی، زبانی، مذهبی وسمتی سیاسی تعریف کرد.

او همچنان آینده صلح با گروه طالبان وحزب اسلامی را نیز گنگ تعریف کرده با ابراز نگرانی اظهار داشت که آینده صلح افغانستان نیز در گرو انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.

فرد که سال آینده زعامت کشور را بدست میگیرد باید برای صلح وثبات برنامه های وسیع وجامعه داشته باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *