شهردارکابل توسط سربازان فرمانده پولیس پکتیاتهدید شد

شهردار کابل محمد یونس اندیش توسط سربازان مسلح آقای زلمی اوریا خیل فرمانده پولیس ولایت پکتیا در کابل تهدید شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه؛ محمد یونس نواندیش شهردارکابل میگوید که زمانیکه وی به افتتاح یک پروژه انکشافی شهرداری کابل در مربوطات ناحیه پنجم شهردر منطقه نو آباد چهار راهی قمبر اشتراک میکرد توسط محافظان مسلح فرمانده پولیسولایت پکتیا تهدید شده است.

آقای نواندیش قبل از افتتاح پروژه انکشافی در این مورد به رسانه هاگفت:« زمانیکه ما خواسیتم از قطع کردن درختان جلوگیری کنیم ما را با اسلحه تهدید کردند و بسیار هم تلاش کردند که فیر کنند».

این اتفاق درست زمانی واقع شد که آقای نو اندیش شهردارکابل ؛ افرادی را از قطع کردن درختان کوچه تحت اعمار و بازسازی منع کرد و انها به ادامه قطع درحتان مبادرت ورزیدند.

شهردارکابل که از این حرکت محافظان آقای اوریا به شدت برافروخته شده بود از وزارت داخله افغانستان خواست که به این قضیه رسیدگی قانونی نماید.

آقای نواندیش حوزه پنجم امنیتی کابل کابل را مقصر اصلی قضیه دانسته گفت که حوزه امنیتی برای تامین امینت ساحه تلاش لازم را نکرده است

در همین حال آقای مشتاق آمرحوزه پنجم امنیتی پولیس شهرکابل این واقعه را تصادفی تعریف کرد وبا معذرت خواهی از شهردارکابل گفت که به قضیه بطور قانونی رسیدگی خواهد کرد.

آقای زلمی اوریا خیل نیز ضمن معذرت خواهی از شهرداری کابل به رسانه های گفت:« برخورد نادرست مخافظان با شهردار کابل یک امر تصادفی بوده، آنها از روی قصد چنین نکرده اند، من از جناب شهردارکابل معذرت میخواهم وبا اشخاص که دربرابرشهرداررفتار غیر مسولانه انجام داده اند قانونی رفتار خواهیم کرد».

شهرداری کابل میگوید که وظیفه اخلاقی هر شهروند شهرکابل است که در کوچه وجاده شان نهال غرس کند ولی حق قطع کردن هیج درختی را ندارند ودر صورتی لزوم باید از شهرداریکابل جازه بگیرند.

آنها قطع کردن درختان را آسیبی به محیط زیست خوانده تصریح میدارد که شهرداری خود نیز با استثنای درختان مسیر جاده موتر رو سایر درختان پیاده رو مسیر جویچه ها را قطع نمیکنند ودر صورت لزوم مسیرجویچه ها را تغییر میدهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *