دبیرکل ناتو: برای حمله به سوریه طرحی نداریم

دبيرکل سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) مي‌گويد اين ائتلاف هيچ برنامه‌اي براي اقدام نظامي بر ضد سوريه ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آندرس فوگ راسموسن اين سخنان را در يک کنفرانس خبري در کپنهاگ، پايتخت دانمارک مطرح کرد، فوگ راسموسن با اشاره به اينکه “من پيش‌بيني نمي‌کنم ناتو در يک واکنش و پاسخ جهاني به رژيم سوريه نقشي داشته باشد” افزود چنين اقدامي به تاييد تمامي کشورهاي عضو اين پيمان نيازمند است.

فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه اظهار داشت، با اينکه جامعه جهاني نمي‌تواند استفاده از تسليحات شيميايي را تحمل کند و بايد رژيم سوريه را در اين زمينه مسئول بداند و پيام محکمي در محکوميت استفاده از چنين تسليحاتي صادر کند موافق است.

با اين وجود نمايندگان پارلمان انگليس به رغم درخواست ديويد کامرون، نخست وزير اين کشور و باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا بر ضد مداخله نظامي در سوريه راي دادند.

دبيرکل ناتو روز چهارشنبه (۶ سنبله) گفت “هر گونه استفاده از چنين تسليحاتي غيرقابل قبول است و بدون پاسخ نخواهد ماند، مسئولان اين حمله بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.”

فراخوان براي اقدام نظامي بر ضد سوريه پس از آن شدت گرفت که نيروهاي مخالف مورد حمايت خارج دولت بشار اسد را به حمله شيميايي به پايگاه‌هاي شبه‌نظاميان در حومه دمشق در ۲۱ آگوست متهم کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *