جبهه اعتماد ملی اعلام موجودیت کرد

جمعی از رهبران احزاب، شخصیت های سیاسی، وکلایی پارلمان و متنفذین سیاسی در یک تشکل جدید سیاسی (جبهه اعتماد ملی ) را به وجود آوردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در همایشی که امروز (29 اسد) در کابل برگزار شده بود جبهه اعتماد ملی رسما اعلام موجودیت نمود و مواضع، خط مشی و پالیسی جمعی شان را از طریق رسانه‌ها با مردم افغانستان در میان گذاشتند.

استاد محمد اکبری رییس حزب  و حدت اسلامی افغانستان که به عنوان رییس جبهه اعتماد ملی نیز انتخاب شده است امروز در این همایش گفت:” ما با هیچ حزب و تشکل سیاسی قصد رقابت نداریم بلکه روی کرد ما رویکرد رفاقتی است.”

استاد محمد اکبری افزود که این جبهه با عزم و اراده قوی میخواهد با نظم و برنامه و با مشی میانه وروانه، نقش مثبت، موثر و مفیدی را در تحولات کشور و بهبود وضع اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ملت خویش ایفا نموده و بصورت پیگیر در جهت فراگیر شدن هرچه بیشتر آن سعی مستمر را به خرج خواهد داد.

وی بیان داشت که این جبهه با اصل اعتدال و باروحیه وحدت ملی و همدیگر پذیری دست برادری و دوستی را بسوی تمام جریان‌های هموطن دراز می‌نماید.

این گفته‌های وی در حالی مطرح گردد که در ترکیب این حزب بجز یک قوم خاص از هیچ قومی و یا تشکلی قومی دیگری عضو گیری نشده است.

دکتر سید عبدالقیوم سجادی سخنگوی این جبهه همچنان گفت: ما بر این باوریم که دلسوزان جامعه‌ای ما برای حراست از دستاورد‌های یازده ساله‌ای نظام کنونی و مدیریت موثر مرحله ای تاریخی حساس کشور برای به عهده گرفتن مسوولیت های امنیتی از جامعه جهانی و عبور از مرحله ای انتقال سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری نیاز دارند تا سیاست انتحصار را پشت سر گذاشته و سیاست همپذیری مشارکت گرایی و ملی سازی را جایگزین نمایند.

سخنگویی جبهه اعتماد ملی افغانستان همچنان یاد آور شد که نبود اعتماد و خود باوری ملی در نهایت مردم و جامعه‌ای ما را با فقدان اجماع نظر ملی برای ترسیم آینده مطلوب و مقابله با تهدیدات ملی پس از خروج قوت های خارجی روبرو ساخته است.

عبور از این چالش اساسی نیازمند ایجاد حلقات سیاسی قدرتمند متشکل از کلیه‌ای احزاب و جریان‌های سیاسی فراتر از مرز‌های قومی و مذهبی است تا افغانستان را به عنوان خانه‌ای مشترک کلیه‌ی ساکنان آن بسوی آینده روشن همراه با توسعه و انکشاف رهبری نماید.

وی بیان داشت که جبهه اعتماد ملی افغانستان بر محوریت اهداف ملی تشکیل گردیده و برنامه‌های کاری خویش را بر بنیان ملی سازی سیاست در کشور، اعتماد سازی ملی درفعالیت‌های سیاسی، ترویج فرهنگ توسعه گرا و مبتنی بر روحیه تساهل و مدارا، گفتگو و منطق سیاسی و در نهایت حاکمیت قانون استوار ساخته است.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی این تشکل جدید ضمن تاکید بر حفظ و استحکام نظام سیاسی موجود برحفظ دست آورد های یازده سال گذشته نیز تاکید شده است.

در بند دوم این بیانیه فعالیت مستمر در راستایی حاکمیت قانون و پیشبرد پروسه‌ای دموکراسی سازی بر مبنایی ارزشهایی ملی و اسلامی و تاکید بر دو اصل تعهد و تخصص در استخدام سیاسی و گزینش افراد و کار گزاران در مناصب سیاسی و اداری جزء اهداف جبهه اعتماد ملی عنوان شده است.

مقوله‌های چون حقوق زن!، حقوق بشر، حقوق شهروندی، صلح، ثبات سیاسی، تخصص گرایی و قانون محوری، حفظ استقلال سیاسی کشور، گسترش فرهنگ مدنی و مدرن، وحدت ملی، اخوت و برادری اقوام و مذهب اسلامی در کشور و… پر رنگ ترین واژه‌های بیانه‌ای این جبهه را تشکیل داده و برآن‌ها تاکید شده است.

گفتنی است که رییس این جبهه استاد محمد اکبری انتخاب و نور اکبری بعنوان معاون، دکتر سید عبدالقیوم سجادی هم بعنوان سخنگویی تعیین شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *