47 کودک پس از تداوی در آلمان به کشور بازگشتند

جمعیت هلال احمر افغانستان  47 کودک که به بیماری های شدید استخوانی وسوختگی های شدید مبتلا بودند پس از تداوی وبهبودی در کشورآلمان امروز در کابل به فامیل های شان تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این کودکان که شش ماه تا سه سال در آلمان تحت مداوا قرار داشتند به شکل رایگان توسط دهکده صلح آلمان معالجه و به افغانستان برگشتانده شدند.

عنایت الله صدیقی مسئول تشریفات جمعیت هلال احمر کشور با براز خرسندی وشکران از دهکده صلح آلمان به رسانه ها گفت که تمام مراحل تداوی ومسافرت اطفال بیکه دچار مشکلات جدی سوختگی واستخوان باشند توسط جمعیت هلال احمر ودهکده صلح آلمان به گونه ای رایگان تهیه و تامین میگردد.

به گفته مسئولان کودکانی که تحت پوشش تداوی دهکده صلح آلمان به همکاری جمعیت هلال احمر افغانی قرار میگیرند پس از تداوی نیز الی سن هجده سالگی تحت مراقبت های ویژه این دو نهاد قرار داشته و نیازمندی های اساسی شان از قیبل چگس، ویلچر، ادویه، لباس و سایرضروریات فراهم میگردند.

صدیقی گفت:« این کودکان پس از شش ماه الی سه سال تداوی در کشور آلمان امروز دو باره به فامیل های شان تسلیم داده میشوند، هر کدام از این اطفال یک تا 5 بار در کشور آلمان جراحی شده و اکنون با بهبودی صحی دوباره به کشور برگشته اند.

او گفت:  در صورتیکه این افراد بازهم نیاز به مداوا داشته باشند بر اساس معیار برنامه پذیرفته به تداوی آنان ادامه خواهیم داد.

محمد داود یازده ساله از ولایت فاریاب که دچار بیماری شدید از قسمت استخوان پا بود اکنون پس از سه سال مداوا به کشور بازگشته است.

وی میگوید:« پاهایم درد میکرد، چرک میداد در اینجا (افغانستان) چندین مرتبه داکتر رفتم پاهایم خوب نشد، ما را به آلمان بردند حالا بخیر پاهایم خوب شده و امروز به طرف خانه خود میروم».

غلام سعید سیزده ساله از ولایت هرات برای دومین بار جهت تداوی از طریق جمعیت هلال احمر به آلمان رفته 5 بار حراجی شده است اما او اظهار خوشی میکند که بهبودی حاصل کرده است.

غلام سعید از مردم وحکومت المان شکر گذاری کرده کمک دهکده صلح برای اطفال بیمار افغانستان را کار بزرگ وبشردوستانه تعریف میکند.

اما در عین حال خانمی که سه سال منتظر فرزندش است هنوز برنگشته، درحالیکه دلگیر وخسته بنظر میرسید گفت که مهم نیست که پسرش را نیاروده اند مهم این است که اوسالم برگردد.

این خانم ابراز خرسندی کرده گفت که هر شش ماه عکس ها ونامه های پسرش را آلمانی ها به هلال احمر وهلال احمر به فامیل شان میرساند پسرش رو به بهبودی است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *