انتقاد از ناکامی دولت اوباما در خاورمیانه

دو سناتور جمهوري‌خواه جنگ‌طلب در امريکا دولت اين کشور را به علت ناتواني و بي‌کفايتي در تاثیرگذاری بر حوادث و رويدادهاي خاورميانه مورد انتقاد قرار داده‎اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سناتور جان مک کين و ليندسي گراهام در يک بيانيه مشترک اعلام کردند : چه در مصر، سوريه، عراق يا ساير مناطق ناکامي دولت اوباما در استفاده از نفوذ ما براي تاثیرگذاری بر رويدادها در اين بخش مهم و حساس از جهان تنها به کاهش اعتبار و محدوديت نفوذ و گزينه‎‌هاي سياسي ما منجر شده است.

در ادامه اين بيانيه آمده است : هر چند نفوذ امريکا در حوادث مصر و منطقه خاورميانه همواره محدود بوده است اما هنوز هم قابل توجه و چشمگير است.

سخنان اين دو سناتور پس از سفر اخير آنها به مصر مطرح مي‌شود.

مک کين و گراهام همچنين از دولت امريکا خواستند در پي سرکوب خونين مردم مصر از سوي ارتش اين کشور، کمک‌هاي خود به قاهره را به حالت تعليق درآورد.

اين دو سناتور امريکايي خاطرنشان کردند : ما از دولت اوباما مي‌خواهيم کمک به مصر را به حالت تعليق درآورد.

با اين وجود، سخنان آنها مخالفان را به اصلاحات مطرح شده از سوي سناتور رند پاول هدايت مي‌کند که به معناي قطع کمک‌های ۱.۵ ميليارد دالري امريکا به مصر است.

باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا از اطلاق واژه «کودتا» به برکناري محمد مرسي از قدرت از سوي ارتش مصر خودداري کرده است چرا که اين مسئله مستلزم قطع کمک‌هاي واشنگتن به قاهره خواهد بود.

Author

خروج از نسخه موبایل