خودکشی، مشکل دیرینه ارتش امریکا

سرباز جنگ ويتنام از خودکشي در حين خدمت سربازي و پس از آن در ارتش امريکا به عنوان يک«مشکل ديرينه»نام برده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتر دارنل استفان سامرز مي گويد، بنابر تجربيات شخصي‌اش معتقد است دولت امريکا با قاطعيت علاقه‌اي به حل وفصل مشکل خودکشي در ارتش ندارد.

اين سرباز قدیمی جنگ ويتنام گفته است که دولت امريکادر طول تاريخ همواره شرايط واقعي در ارتش را پنهان کرده است، استفان سامرز افزود: اما فقط مسئله خودکشي نيست بلکه ميليون‌ها مشکل روحي و رواني ومعلوليت هاي جسمي ماحصل خدمت در ارتش امريکاست.

دکتر سامرز يادآور شد که وي در دوران آموزش سربازي، موارد متعددي از خودکشي سربازان افسرده که ازخودگذشتگي خود را زيرسوال مي‌بردند شاهد بوده است، بنابر نتايج يک نظرسنجي جديد، يکي ازهر سه سرباز جنگ عراق و افغانستان به خودکشي فکر کرده است.

براساس نتايج نظر سنجي سربازان عراق و افغانستان، ۴۵درصد از سربازان گفته‌اند که آن‌ها يک سرباز را که اقدام به خودکشي کرده است، مي شناسند.

۶۶ درصد از پرسش شوندگان مي‌گويند که باراک اوباما رئيس جمهور به مشکلات آن‌ها توجهي ندارد، اين درحالي است که ۸۰ درصد ديگر مي‌گويند کنگره به مشکلات آن‌ها رسيدگي نمي‌کند .

بنابر اداره امور سربازان، هر روز ۲۲سرباز دست به خودکشي مي زنند.

بنابر آمارهاي اين اداره، ۱۱ تا ۲۰ درصد از سربازان جنگ عراق و افغانستان نيز به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا هستند، اين در حالي است که اغلب کهنه سربازاني که از اختلالات رواني رنج مي‌برند هيچ‌گاه به طور کامل مورد مداوا و مراقبت هاي لازم قرار نمي‌گيرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *