یک گروه ده نفری از مهاجمان انتحاری در قندهار دستگیر شد

ریاست عمومی امنیت ملی کشور یک گروه ده نفری از مهاجمان انتحاری و تهاجمی را در ولایت قندهار دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این گروه ده نفری از سازماندهندگان حملات انتحاری و تهاجمی در شهر کندهار بوده که قبل از انجام هر گونه راه اندازی عملیات ها شناسایی و بازداشت شدند.

ریاست عمومی امینت ملی در کابل با نشر اعلامیه خبری گفته است این گروه از تروریستان قصد انجام حملات انتحاری و تهاجمی را  توسط پنج انتحار کننده بالای مقر ولایت کندهار و شخصیت های ملی و مذهبی، میدان هوایی و چندین نقطه مزدحم این شهر داشته اند.

 در خبرنامه آمده است این افراد قبل از هرگونه تحرکات از امنیت ملی شناسایی و بالفعل با مقدار زیادی جنگ افزار، وسایل انفجاری و انتحاری توسط  دستگیر شده اند.

مقامات امنیت ملی می گویند، برنامه سازماندهی حملات انتحاری و تهاجمی توسط ملا کاتب مشهور به ملا مسافر و ملا عیسی مربوط شورای کویته پاکستان در شهر کویته و چمن طوری طرح ریزی گردیده بود.

براساس برنامه ریزی قرار بود این افراد  در جریان جلسات امنیتی ولایت قندهار که مسؤولین امنیتی داخلی و خارجی در روز های چهارشنبه در مقر ولایت کندهار اشتراک می کنند، حملات انتحاری و تهاجمی را انجام دهند.

این برنامه تروریستان توسط امنیت ملی خنثی و از بخاک و خون کشانیدن ده ها تن از هموطنان بیگناه ملکی در این ماه مبارک رمضان جلو گیری شده است.

Author

خروج از نسخه موبایل