آمریکا در مصر چه می کند ؟

براساس اين بيانيه، باراک اوباما رئيس جمهوري امريکا بار ديگر تاکيد کرده است که امريکا با هيچ گروهي همکاري ندارد و يا از هيچ حزب يا گروه سياسي خاصي در مصر حمايت نمي‌کند.

به گزراش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از پرس تی وی ادوارد پک سفير پيشين امريکا در عراق  گفت: من فکر مي‌کنم که دولت امريکا اندکي درباره اين که چه کار بايد انجام دهد، سر در گم شده است. اين بدان معنا نيست که افراد خاصي در امريکا دقيقا مي‌دانند که چه کاري انجام دهند. برخي مي‌گويند نبايد کاري انجام داد ولي برخي ديگر مي‌گويند که ما نمي‌توانيم کاري انجام دهيم و گروهي ديگر هستند که مي‌گويند ما بايد کاري انجام دهيم.

ادوارد پک گفت: من فکر مي‌کنم هر کسي که معتقد است امريکا يا هر کشور ديگري مي‌تواند مستقيما در حوادث مصر دخالت کند، به شدت در اشتباه است. کاخ سفيد  هر گونه دخالت در امور داخلي مصر را رد کرده است.  کاخ سفيد با انتشار بيانيه اي اعلام کرد: امريکا اصولا ادعاهاي دروغين برخي ها در مصر مبني بر اين که ما با احزاب يا جنبش هاي سياسي خاصي براي ديکته کردن چگونگي انتقال قدرت در مصر همکاري داريم، رد مي‌کند.

همچنين نيويورک تايمز گزارش داده است که سوزان رايس مشاور امنيت ملي امريکا به تيم محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر گفته است که رئيس جمهور دفتر رياست جمهوري را يک ساعت پيش از خلع از سوي ارتش ترک مي‌کند.

در همين حال امريکا درباره تحولات اخير در مصر ابراز نگراني کرده است و اين اقدام را نه محکوم کرده و نه آن را کودتاي نظامي خوانده است که اين موضوع ترديدها درباره حمايت واشنگتن از تغيير در اين کشور منطقه شمال آفريقا را افزايش داده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *