امریکا در استانه جشنهای استقلال

قرار است ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه هفته جاری  ۲۳۷ مین سالگرد استقلال خود را جشن بگیرد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جشنهای استقلال این کشور در روز چهارم جولای هر سال به طور سنتی همراه است.
این جشن ها با رسم گذشت، پیک نیک ، آتش بازی، کنسرت، بازیهای میدانی، و آرایش خیابانها و خانه ها با پرچم و آویزه هایی با رنگهای پرچم، سفید و آبی و قرمز همراه است، در روز استقلال امسال، مجسمه آزادی، نماد جهانی آزادی و دموکراسی،  برای نخستین بار بعد از توفان سندی که آسیبهای جدی به نیویورک وارد کرد، میزبان بازدیدکنندگان از سراسر امریکا و جهان خواهد بود.
 توفان سندی به این مجسمه ۹۳ متری آسیبی وارد نکرد، اما جزیرۀ کوچکی که مجسمه در آن قرار دارد آسیب فراوان دید و صدها نفر از زمان توفان تا کنون مشغول تعمیرات در آن جزیره هستند.
 سالگرد استقلال در شهر واشنگتن همچون گذشته در منطقه موسوم به نشنال مال در حد فاصله رودخانه پوتوماک و ساختمان کنگره امریکا، همراه با آتش بازی و کنسرت برگزار می شود.
 گفته میشود که در مراسم امسال باری مانیلو، خواننده و آهنگساز معروف امریکایی، حضور دارد و مراسم آتش بازی بعد از اجرای کنسرت آغاز خواهد شد.
 این در حالی ست که اعلامیه استقلال امریکا که در ماه جون ۱۷۷۶ توسط توماس جفرسون نوشته شد، مهمترین سند آزادی است که در امریکا بزرگداشته می شود، این سند چند هفته بعد از نوشته شدن توسط کنگره قاره ای در چهارم جولای ۱۷۷۶ مورد تصویب قرار گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *