به رسم اعتراض جاده دارالامان- پل سوخته کابل کاه گل شد

شمار از شهروندان ناحیه ششم شهر کابل به علت بی توجهی شهردار این شهر دست به تظاهرات زده و جاده عمومی دارالامان – پل سوخته (چهار قلعه چهاردهی) را کاه گل نمودند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، به نقل از آواپرس این واکنش مردم امروز (سه شنبه) به دلیل سهل انگاری شهردار کابل نسبت به ساخت ساز جاده عمومی پل سوخته الی دار الامان، صورت گرفت.

آنان با کاه گل کردن این جاده، اعتراضات خود را به حکومت و دولت، به خصوص شهردار کابل نشان داده و از آنان خواستند که بیشتر از این مردم را فریب ندهند.

جوادی یک تن از معترضان گفت: دولتی که برای آسایش مردم بوجود آمده و به وظیفه خود عمل نمی کند، وعده خلافی می کند، این در حقیقت به معنی تحقیر ملت است.

به گفته وی، شهرداری از چند سال به این طرف خانه های مردم را که در کنار این جاده قرار داشت ویران کرده، اما هیچ اقدام جدی در ساخت آن تا هنوز نکرده است.

او گفت: اینک انتظار مردم به پایان رسیده و کاسه صبر ملت لبریز شد است، لذا امروز پیر و جوان برای احقاق حق خود به جاده ریخته اند، این مردم بیشتر از این نمی توانند توهین و تحقیر حکومت به خصوص شهردار کابل را تحمل کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: که تنها سرک پل سوخته دار الامان نیست که بگوییم حق این مردم پای مال شده است بلکه صد ها مورد دیگر نیز نا دیده گرفته شده است.

او هم چنان گفت: ما برای رسیدن به حق خود حاضر هستیم تا دروازه های ارگ ریاست جمهوری پیش بروم و دفاع مشروع خود را ادامه خواهیم داد.

محسنی نماینده مردم قلعه علی مردان نیز در بیانیه خود گفت: مردم افغانستان خود باید مشکلات خویش را حل نموده واز راه های مسالمت آمیز حق خود را بگیرند.

او گفت: گردهمایی امروز به خاطر بی توجهی حکومت در برابر باشندگان ناحیه ششم کابل است که از چند سال به این طرف شهردار به مردم وعده های دروغین داده و گفته است که جاده پل سوخته دار الامان را می سازد، اما تا هنوز هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

میرزا خان نماینده مردم قلعه بهادرخان در این گردهمایی گفت: شهردار کابل چندین بار به مردم وعده داد که سرک دارالامان را می سازم، اما در گفته های خود هیچ وقت صادق نبوده است.

وی علاوه کرد: مدت سه سال است که خانه های مردم  شده و وضعیت این جاده در زمستان به بواسطه گل و لای به اندازه ای خراب است که پیرمردان، اطفال و زنان نمی توانند از آن عبور کنند.

او گفت تا وقتی که شهرداری رسماً کا راین جاده را آغاز نکند، به اعتراضات خود ادامه می دهیم و سرک را به روی ترافیک مسدود خواهیم کرد.

مردم ناحیه ششم کابل می گویند: مدت سه سال است که ما از طرف تابستان گرد و خاک تنفس می کنیم و از طرف فصل زمستان با گل و لای دست پنجه نرم می کنیم، اما حکومت هیچگاه توجه نکرده است.

عارف حیدری مدیر مسئول خبرگزاری رشد و یکتن از باشندگان محل گفت: امروز مخاطب ما رئیس جمهور است زیرا هیچ نهاد نمیتواند شهردار را قناعت بدهد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم ناحیه ششم کابل از خرابی سرک به تنگ آمده ودر فصل زمستان و تابستان در شرایط نا گواری قرار دارند، بنابراین از رئیس دولت می خواهیم که به عنوان شهروند به این مردم توجه نموده و به مشکلات شان رسیدگی نماید.

این در حالی است که شهرداری کابل می گوید: سرک دارلامان پل سوخته با یک شرکت ترکی قرار داد شده است و هر زمانی که بودیجه آن از سوی مجلس آن کشور تأیید شود کار این سرک به گونه جدی آغاز خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *