عربستان به دنبال گسترش خشونت در سوریه

 مقامات کشور سوریه می گویند که عربستان سعودی به دنبال گسترش خشونت ها در سوریه است و این کشور با دادن پول و سلاح به تروريست هاخشونت در سوريه را تشديد مي كند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، عمران الزعبي وزير اطلاعات سوريه با انتقاد از دخالت هاي عربستان سعودي در تشديد بحران جاري در كشورش گفت: دليل اصلي خشونت ها در سوريه اسلحه و اموالي است كه رياض در اختيار تروريست هاي وابسته به خود قرار مي دهد.

آقای الزغبي در پاسخ به اظهارات روز گذشته وزير خارجه عربستان مبنی بر اینکه سوريه سرزمين اشغالي و فلسطين سرزمين آزاد است،گفت ديپلماسي سعودي كه از پيروزي هاي ارتش سوريه بر ضد مخالفان دست وپاي خود را گم كرده است قادر نخواهد بود نماينده ملت دوست و برادر عربستان باشد .

وی خاطرنشان ساخت که چنین اظهارات در راه حل هاي سياسي براي پايان دادن به بحران سوريه  هيچ جايگاهي نخواهد داشت.

وزير اطلاعات سوريه افزود: بر سعود الفيصل كه در سخنان خود سوريه را سرزمين اشغالي و فلسطين را سرزمين آزاد خوانده است هيچ حرجي نيست، زيرا حافظه ضعيف و توهمات خيالي بر سخنراني اش غلبه داشت.

الزغبي تاكيد كرد كه دليل اصلي خشونت ها در سوريه عربستان است كه از تروريست هاي وابسته به خود با پول وسلاح حمايت مي كند ودستش آغشته به خون مردم سوريه است .

این مقام مسئول کشور سوري تاكيد كرد كه خيال بافي هاي فيصل در مورد آينده سوريه و نقش عربستان در آن توهمي بيش نيست و در مقابل سوريه با مردم و ارتشش كه كشوري عظيم به شمار مي رود، عربستان كشوري كوچك است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *