پاک سازی حلب آغاز شد

 ارتش سوريه عمليات بزرگي را براي پاکسازي حلب، دومين شهر بزرگ اين کشور آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه / کابل  نيروهاي ارتش سوريه خروجي‌هاي اصلي شهر حلب، در ۳۱۰ کيلومتري شمال دمشق، پاتيخت اين کشور را بسته‌اند.

ارتش سوريه در حال آماده شدن براي حمله به مواضع شبه‌نظاميان در شهرهاي حيان، تل الرفعت، آعزاز و چند شهر ديگر در حومه حلب است.  اين عمليات با رمز طوفان شمال آغاز شده است.  اين در حالي است که ارتش سوريه در روزهاي اخير موفق شده است شهرهاي استراتژيک قصير، قنيطره و دبعا در غرب اين کشور را از حضور شورشيان پاکسازي کند.

شهر قصير یکی از مسیرهای اصلی انتقال تسليحات به گروه‌هاي مسلح تروريستي در سوریه بود.دمشق مي‌گويد شمار زيادي از شبه‌نظاميان از جمله سلفيون وابسته به القاعده در نبردهاي اخير بين نيروهاي ارتش و شورشيان کشته شدند.  تلويزيون سوريه  اعلام کرد که ارتش اين کشور پس از سه هفته درگيري با شورشيان مسلح، کنترل کامل شهر قصير را در اختيار گرفته است.

در نبرد قصير، نيروهاي جنبش مقاومت حزب الله لبنان نیز از نظاميان ارتش سوريه پشتيباني کردند.

همچنين، نيروهاي دولت سوريه بار ديگر کنترل چند روستا در نزديکي قصير را باز پس گرفتند و شبه‌نظاميان را از روستاهاي صاليحه و مسعوديه بيرون راندند.

سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اين ناآرامي‌ها جان خود را از دست داده‌اند.دولت سوريه مي‌گويد، اين ناآرامي‌ها از خارج از کشور کنترل و هدايت مي‌شود و گزارش‌هاي موجود نيز حاکي از آن است که شمار زيادي از شورشيان ا اتباع خارجي هستند.

دمشق مي‌گويد، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن از جمله قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شورشيان حمايت مي‌کنند. بشار اسد، رئيس جمهور سوريه مي‌گويد اگر شبه‌نظاميان قدرت را در سوريه به دست گيرند، مي‌توانند براي چند دهه‌ها خاورميانه را به منطقه‌اي بي‌ثبات تبديل کنند.

اين در حالي است که چندين سازمان بين‌المللي فعال حقوق بشر مي‌گويند شبه ‌نظاميان در سوريه مرتکب جنايت‌هاي جنگي شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *