القصیردرتسلط ارتش سوریه

شمار زيادي از مردم سوريه با برپايي راهپيمايي در شهر راهبردي قصير، هم مرز با لبنان، برقراري دوباره امنيت را در اين شهر ، جشن گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاري خاورمیانه / کابل ، تظاهرکنندگان روز يکشنبه با تکان دادن پرچم سوريه و سردادن شعارهاي ملي گرايانه در خيابان‌هاي قصير راهپيمايي کردند. شرکت کنندگان در اين راهپيمايي همچنين اعلام کردند،به توانايي نيروهاي امنيتي سوريه در مقابله با تروريست‌ها و حفاظت از کشور در مقابله توطئه‌هاي دشمنان اين کشور، ايمان دارند.

 احمد منير محمد، شهردار حمص نيز که در صف مقدم راهپيمايان حضور داشت اعلام کرد، بخش خدمات عمومي که تروريست‌ها آن را تخريب کردند به زودي مرمت خواهد شد.حسن يعقوب، نماينده سابق پارلمان لبنان نيز که در اين تظاهرات شرکت داشت نيز گفت، دشمنان سوريه براي نابودي اين کشور در تلاش بودند اما پايداري مردم و شجاعت ارتش اين توطئه را ناکام گذاشت.

نيروهاي ارتش سوريه پس از هفته‌ها درگيري سنگين با شورشيان مورد حمايت خارجيان کنترل شهر قصير را به دست گرفتند . نيروهاي سوري در عمليات قصير از حمايت نيروهاي جنبش مقاومت حزب الله لبنان برخوردار بودند.نيروهاي ارتش سوريه اکنون کنترل بيشتر شهرها و روستاهاي نزديک مرز با لبنان را در اختيار دارند.

درگيري‌هاي سنگيني نيز ميان نيروهاي دولتي و شورشيان در حلب، لاذقيه، ادلب، دير الزور و برخي از حومه‌هاي دمشق گزارش شده است.سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوريه مي‌گويد،اين ناآرامي‌ها از خارج از کشور کنترل و هدايت مي‌شود و گزارش‌هاي موجود نيز حاکي از آن است که شمار زيادي از شورشيان اتباع خارجي هستند.دمشق همچنين برخي از کشورهاي غربي و متحدان منطقه‌اي آن از جمله عربستان سعودي، قطر و ترکيه را به تامين بودجه و تجهيز تسليحاتي شورشيان معارض با دولت سوريه متهم کرده است.

برخي از سازمان‌هاي بين‌المللي حقوق بشر، شورشيان مورد حمايت خارج در سوريه را به ارتکاب جنايات جنگي متهم کرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *