گروه تروریستی داعش چه‌گونه به وجود آمد؟

همه چیز از یک کنگره شروع شد ؛ حدوداً چهارده سال پیش بود که در تل آویو پایتخت رژیم اسرائیل کنگره ای تحت عنوان «روش مهار مسلمانان» برگزار شد. در آنجا خاخام یهودیان فرشی پهن کرد و قرآنی را در وسط فرش گذاشت ؛ سپس رو به جمعیت گفت: چه کسی می تواند بدون اینکه پا روی فرش بگذارد ، این قرآن را بردارد؟ هیچکس نتوانست.

سپس این خاخام یهودی گفت: من می توانم این کار را انجام دهم. آمد و شروع کرد به لوله کردن فرش تا اینکه رسید به قرآن ؛ با ضربه ای قرآن را نیز به گوشه ای پرت کرد و فرش را تا آخر جمع کرد. سپس رو به جمعیت گفت: ما هرگز نمی توانیم به صورت مستقیم اسلام را نابود کنیم. بلکه باید خودشان باعث نابودی خودشان بشوند.

این خاخام یهودی بر همین مبنا یک ایده را مطرح کرد به نام : جنگ های نیابتی، در جنگ های نیابتی گفتند سلاح از ما ، نفرات و زمین و فتوحات و… از شما.

ما یعنی رژیم اسرائیل و شما یعنی مسلمانانی که ساز حکومت داری می نوازند.

به این مدل می گویند جنگ پست مدرن و این نوع جنگ مخصوص جنگ هایی است که سود اصلی را از این جنگ کسی می برد که مستقیماً در این جنگ شرکت ندارد.

زمانی که عراق را فتح کردند و صدام حسین را کنار زدند ، عراق به بمب هسته ای فکر میکرد و قبل از آنکه به کشورش حمله شود اجازه ی تحقیقات از مراکز نظامی اش را به آمریکایی ها داده بود. لذا ظرف کمتر از ۳۲ روز عراق فتح شد.

اولین اقدام پس از فتح عراق ، دستگیری ۱۲ نفر از سران القاعده و طالبان بود. این ۱۲ نفر در زندان ابوغریب نگهداری می شدند.

چند نفر از مبلّغان و خاخام های یهودی در لباس ارتش آمریکا وارد این زندان شدند که وظیفه ی آنها تأثیرگذاری بر روی سران دستگیر شده ی طالبان و القاعده بود. پس از تست های فراوان متوجه شدند که یک نفر از این ۱۲ نفر که مدرک دکترای فقه و علوم اسلامی دارد و آن یک نفر کسی نبود جز شخصی که امروزه به نام ابوبکر البغدادی شناخته  میشود.

کار بعدی پس از آموزش این افراد ، جمع کردن نیروهای بعث دور هم بود. این اقدام با حمایت مالی بی حد حصر رژیم سعودی از تروریست های وهابی سازمان یافته و  انجام گرفت سپس مقدار قابل توجهی از اراضی شمال عراق را هم خریداری کردند. اما هنوز حرکت جدّی از سوی اینها صورت نگرفته بود.

تا اینکه حدوداً ۵ سال قبل یک موج عظیمی در برخی کشورهای اسلامی شکل گرفت که بعدها «بیداری اسلامی» نام گرفت. حکومت مصر ، لیبی ، یمن و… یکی پس از دیگری سقوط کرد.

اینجا دیگر زمان ظهور فرزند نامشروعی بود که سالها آن را تربیت کرده و آموزش داده بودند.

در زمانی که بیداری اسلامی در ممالک  اسلامی به اوج خود رسیده بود ، گروهی به نام «الدوله الاسلامیه فی العراق و الشام» با حمایت اسراییل ، قطر و سعودی ابراز وجود کرد که بعدها به صورت مخفف «داعش» نامیده شد.

عمده ترین وظیفه ی این گروه چند چیز بود:

  •  انحراف بیداری اسلامی
  •  ترویج چهره ای خشن و خونخوار از اسلام
  • نفاق و جنگ بین مسلمانان با یکدیگر و کشتار مسلمین به دست خودشان
  • اسلام هراسی و بدنام کردن چهره اسلام نزد جهانیان

گروه موسوم به گروه تروریستی داعش هرگز با رژیم اسرائیل سرِ جنگ نداشته و نخواهند داشت. هیچ یک از صفحات آنها در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، یوتیوب و… فیلتر نشد و اینها به راحتی مفاسد خود را از طریق شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا منتشر می کنند.

این گروه ها تا حدودی توانستند در کشورهای غربی بیداری اسلامی را بدنام کنند و از اسلام یک چهره ی خشن و بی منطق به نمایش بگذارند.

یکی از کشیشان فرانسوی که برای تحقیق پیرامون مسئله ی مهدویت به قم سفر کرده بود میگفت در کشورهای غربی یک نوع ترس عمومی از مسلمانان شکل گرفته است ، خصوصاً اگر مسلمانان چهره های خود را بپوشانند و یا دست به اسلحه بشوند.

نامه ی آیت الله خامنه ای رهبر ایران به جوانان اروپایی و آمریکایی دقیقاً در مقابل این حمله ی گروه تروریستی داعش به چهره ی اسلام صورت گرفت.

گروه تروریستی داعش بعد از شکست های سنگین که در عراق و سوریه متحمل شد  روزهای اخر عمر سیاه خود را سپری می کند، این گروه تروریستی در مجموع باعث تفرقه در جهان اسلام ، جنگ در سرزمین های اسلامی و از بین رفتن توان نظامی دول عربی مخالف اسراییل و اسلام هراسی شد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *