کنفرانس وحدت اسلامی اعلام یکدلی، همدلی و همسو بودن جهان اسلام

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست مطبوعاتی سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه کنفرانس وحدت اعلام یک‌دلی، همدلی و همسو بودن کشورهای جهان اسلام با یکدیگر است گفت: ۶۰ کشور جهان و ۲۲۰ شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی حضور دارند .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی میگوید: ما هرساله شاهد اوج بیشتری نسبت به هفته وحدت هستیم و خوشبختانه امسال هم این برنامه در سراسر کشور و جهان همزمان با هفته وحدت با شکوه‌تر در حال برگزاری است و این نشان‌دهنده آن است که موج گرایش به وحدت در جهان اسلام در حال گسترش است.

وی افزود: دشمن می‌خواهد در منطقه ما با ایجاد موج تفرقه‌افکنی و آتش‌افروزی بین مذاهب به اهداف خود برسد، اما ما به آنها می گوییم که این موج اکنون شکسته شده و در حال بازگشت به وحدتی هستیم که رسول اکرم (ص) ما را به آن امر فرموده است. ما امروز شاهد این هستیم که به تدریج جریان‌های تفرقه‌گرا در حال انزوا هستند و گروه‌های افراطی و تفریطی در عراق، سوریه و سایر مناطق اسلامی در حال شکست هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد : امروز می‌بینیم سراسر جهان اهتمام ویژه‌ای به هفته وحدت و خود وحدت به وجود آمده است. در جمهوری اسلامی به یاری خدا همچون سال‌های قبل امسال شاهد برگزاری بزرگترین کنفرانس وحدت هستیم. ۲۲۰ شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام و شخصیت‌های بزرگی از داخل کشور در این کنفرانس حضور دارند.

اراکی گفت: اصل تشکیل این کنفرانس نمادی از وحدت جهان اسلام است و مسائل بسیار مهمی در این کنفرانس مطرح می‌شود و ما درصدد رفع مشکلات جوامع اسلامی در این کنفرانس هستیم و همواره پیشنهادات و مقالات تحقیقی در این کنفرانس ارائه داده می‌شود و برنامه‌های عملیاتی این کنفرانس در سراسر جهان به اجرا گذاشته می‌شود که از جمله این برنامه‌ها اتحادیه علمای مقاومت و بانوان فعال تقربی، اتحادیه احزاب پشتیبان مقاومت سازمان خیر اسلامی هستیم. همچنین ۱۴ اتحادیه بزرگ نیز در دست راه‌اندازی داریم، اینها نمونه‌هایی از دستاوردهای کنفرانس‌های پیشین است.

ایت الله اراکی در خصوص حضور طالبان در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت : طالبان یک جریان است که بخش میانه رو هم دارد که به وحدت مذاهب اعتقاد دارد ، سالهای قبل نیز تعدادی از نمایندگان این گروه در اجلاسها حضور داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: در این کنفرانس ۶۰ کشور جهان اسلام حضور دارند و این کنفرانس در مدت ۳ روز برگزار می‌شود و برنامه‌ها و کمیسیون‌هایی در جنب کنفرانس برگزار می‌شود، از جمله برنامه های امسال ما جشنواره فیلم وحدت است که امسال به همت عزیزان هنرمند و میرزاخانی مدیر این جشنواره این برنامه قطعا یکی از مهمترین برنامه ها خواهد بود. امیدواریم که این جشنواره بتواند گام موثری در نشر فرهنگ وحدت در درون کشورهای اسلامی و سایر جوامع داشته باشد. در افتتاحیه کنفرانس از منتخبین شرکت‌کننده در این جشنواره تقدیر می‌شود و در اختتامیه کنفرانس نیز از شرکت کنندگان داخلی تقدیر به عمل می اید .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *