کرونا؛ عربستان هفته جاری حج تمتع را لغو می کند

منابع نزدیک به پادشاهی عربستان می گویند که تعیین تکلیف حج تمتع امسال تا ۲۹ ماه شوال مشخص می شود.

به گزارش بخش جهان اسلام خبرگزاری خاورمیانه، پادشاهی عربستان برای نخستین بار امکان لغو حج تمتع را به دلیل شیوع کرونا بررسی می ‌کند و قرار است هفته روان به صورت رسمی عدم برپایی آن را اعلام کند.

هرچند که وضعیت حج تمتع امسال تا هنوز از سوی سعودی ‌ها به صورت رسمی اعلام نشده و قرار بود تا هشتم ماه شوال وضعیت آ مشخص شود؛ اما به گفته منابع آگاه وضعیت حج تمتع تا ۲۹ شوال (اول سرطان) مشخص خواهد شد.

بعد از شیوع کرونا در جهان و تردید عربستان در برگزاری حج تمتع، پادشاهی این کشور برای نخستین بار قرار است تا برای لغو حج تمتع امسال جلسه تشکیل ‌دهد.

این برای نخستین بار از سال ۱۹۳۲ خواهد بود که پادشاهی عربستان جلسه ‌ای برای عدم برپایی حج تمتع با حضور متولیان حرمین شریفین و مسوولان دولتی برپا می کند.

با برگزاری این جلسه، عدم برپایی این مناسک ابراهیمی قوت گرفته و به گفته منابع آگاه این هفته عربستان به تردید درباره برپایی حج تمتع پایان خواهد داد و به صورت رسمی لغو حج تمتع را اعلام می ‌کند.

باید یادآور شد که تاکنون کشورهای اندونزیا با سهمیه ۲۲۱ هزار زائر، هند با سهمیه ۱۷۵ هزار زائر، مالزیا با سهمیه ۳۱ هزار و ۶۰۰ زائر، تایلند با سهمیه ۸ هزار زائر و سنگاپور با سهمیه ۹۰۰ زائر از تشرف به حج تمتع سال جاری انصراف دادند.

پیش از این مراسم حج عمره از سوی مسوولان عربستان لغو شده بود.

بیشتر بخوانید …

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *