پیشنهاد حذف آیات قرآن کریم توسط فرانسه واکنش تند ترکیه را برانگیخت

بیانیه که از سوی ۳۰۰ تن سیاستمداران و اندیشمندان فرانسوی در خصوص حذف نمودن برخی از آیات قرآن با انتقاد تند مقامات کشور ترکیه بر انگیخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل اناتولی بیانیه ۳۰۰ تن از دانشمندان و سیاست مداران فرانسوی مبنی بر حذف برخی از آیات قرآن که ادعا میکنند این آیات افکار یهود ستیزانه و خشونت بار علیه یهودی ها را وسعت میبخشد و مقامات ارشد این کشور مثل نیکلا سارکوزی رئیس جمهور پیشین فرانسه،سه نخست وزیر پیشین این کشور و نماینده های از مسیحی و یهودی ها نیز از امضا کنندگان و تایید کنندگان این بیانیه بودند مورد انتقاد شدید مقامات کشور ترکیه قرار گرفت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم هفته اوقاف در کاخ ریاست جمهوری آنکارا درباره بیانیه ضد اسلامی در فرانسه گفت: “ما این مساله، را بازتاب جهالت‌‌شان می‌دانیم. آیا صدور چنین بیانیه‌ای در شان شماست؟ شما تفاوتی با داعش ندارید”.

در همین حال ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به این کار فرانسوی ها در توئیتر خود چنین نوشت ۳۰۰ تن از اندیشمندان فرانسوی که سارکوزی نیز در میان آنها حضور دارد به بهانه بی اساس درخواست حذف بعضی آیات قرآن را کرده اند، جای تاسف است که در عصر امروزی هم این گونه جهالت و حماقت وجود دارد.

در عین حال عمر چلیک وزیر اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ترکیه، در انتقاد از این مسله افزود بیانیه این مقامات فرانسوی یک نمونه کامل از توحش فکری در عصر امروزی است این افراد از هر جای و دارای هر سابقه که باشند در مقام نخست نژادپرستی و وحشی گری فکری با لقب اندیشمند و سیاست مدار قرار دارند.

او علاوه کرد همانگونه که گروه تروریستی داعش از قرآن که رهنمایی بشریت است برداشت سوء نموده این اشخاص نیز با گستاخی تمام این کار انجام میدهند و ثابت ساختند که تا چی اندازه از لحاظ فکری با داعش نزدیک هستند.
او یادآوری کرد که این ۳۰۰ تن سیاستمدار و اندیشمند با این اقدامشان ثابت ساختند که از لحاظ فکری در این عصر مدرن و در قاره اروپا چقدر با گروه داعش همفکر هستند و هیچ فرق میانشان وجود ندارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *