«نزدیکی عربستان سعودی با رژیم اسرائیل می تواند باقیمانده اعتبار دینی عربستان را از بین ببرد»

سعد الفقیه رهبر اپوزیسیون عربستان گفت: عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل لحظه شماری می کند و هماهنگی هایی در پشت پرده میان عربستان با اسرائیل و آمریکا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از عربی (۲۴) سعد الفقیه افزود: محمدبن سلمان ولیعهد عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل بیش از دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا مشتاق است و آمادگی دارد میلیاردها دلار برای راضی کردن مخالفان این نقشه در فلسطین، ریاض و تل آویو بپردازد.

سعد الفقیه اضافه کرد: عادی سازی علنی به سرعت درحال انجام است و مسئولان سعودی، رسانه هایی مانند العربیه و ام.بی.سی و شخصیت های صهیونیستی را برای آماده سازی جو برای عادی سازی روابط مامور کرده است و این کار قرار است با تجارت، تسهیل رفت و امد میان دو رژیم اغاز و به بازگشایی سفارت و ائتلاف سیاسی و نظامی علنی منجر شود.

الفقیه درباره واکنش ملت عربستان به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل گفت: ملت ابزاری برای نشان دادن مخالفت و یا خشم فوری برضد این تصمیم در اختیار ندارد ولی این تصمیم می تواند باقیمانده اعتبار دینی عربستان را از بین ببرد و عاملی برای افزایش گرایش به تغیر نظام از طریق مسالمت آمیز یا خشونت شود.

وی درباره بحران میان کشورهای عربی خلیج فارس نیز گفت: تمام نشانه ها مبنی براین است که این بحران ادامه می یابد زیرا بن سلمان و بن زاید می خواهند ثابت کنند که تصمیم آن ها درباره محاصره قطر صحیح بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *