مصاحبه شیخ علی یمانی از کشور یمن

سیبسببه گزارش خبرنگار میدانی ما در عراق ، مصاحبه ای با یک فعال سیاسی یمنی انجام داده است که مشروح آن در زیر آمده است :

سئوال اول : چه انگیزه ای باعث شد در این مراسم شرکت کنید؟

همانطور که می دانید موکب اویس قرنی متشکل از یازده کشورمیباشد ، و دو هدف اساسی در این موکب را دنبال میکند ، اولین هدف ما جذب برادرانمان از کشورهای یمن ، سنگال ، غنا و نیجریه ، سودان و کشورهای آسیایی و آقریقایی است تا از این معنویت بسیار غنی ای که در طول مسیر پیاده روی وجود دارد را به نحو احسن استفاده کنند و به زائران امام حسین (ع) خدمت کنیم. این موکب از سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است که همه ساله زائرانی از کشورمان و کشورهای آفریقایی به این موکب می آیند.

هدف دوم ما این است که صدای مظلومیت مردم کشور یمن را به گوش مردم جهان علی الخصوص کشورهای آفریقایی برسانیم .

همانطور که می دانید زائران در مسیر پیاده روی با بسیاری از احکام و معارف والای اسلامی آشنا می شوند.

سئوال دوم : سئوال دوم : چرا غرب مراسم پیاده روی اربعین را پوشش رسانه ای نمی دهند؟!

ابتداً باید به شما بگویم که حرکت امام حسین (ع) آغازگر یک حرکت جهانی است و یکی از درسهایی که در قیام عاشورا میتوان به آن اشاره کرد رهایی از بردگی و ایستادگی در برابر مستکبران است که مصداق بارز آن در دنیای کنونی آمریکا و صهیونیسم می باشند.

و شکی نیست که امتداد حرکت جهانی امام حسین (ع) بوجود آمدن انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی یکی از نمونه های آشکار این حرکت می باشد . پیروزی انقلاب ایران الگویی برای مقاومت حزب الله در لبنان ، انصارالله یمن و نیز مقاومت مردم عراق شد که همچنان این مقاومت ادامه دارد و ان شالله این مقاومت ها نتیجه خواهد داد .

وی در خصوص تحریم رسانه ای غرب نیز گفت ، غرب به دلیل تسلط برای رسانه های دنیا مانع از این میشود که پیامها وتصاویر این اجتماع بزرگ به عموم مردم جهان برسد و تلاش می کند که این در مسیر حرکت عظیم مردمی انحرافاتی ایجاد کند. رسانه های غرب هر صدایی را که برعلیه استکبار در دنیا بلند شود را تحریم می کند.

وی به انقلاب ماهاتما گاندی رهبر انقلابیون کشور هندوستان اشاره کرد و گفت الگوی من برای مبارزه با استعمار امام حسین (ع) بود و در این مسیر از آن درس گرفتم .

خبرنگار ما از وی در خصوص اهداف برگزاری نمایشگاه عکس در موکب ۲۴۳ سئوال کرد ، وی در پاسخ به آن گفت ، این کمترین تلاشی است که میتوانیم در بیان ظلم هایی کشور عربستان سعودی در تجاوز به کشور یمن انجام بدهیم، هدف ما نشان دادن ظلم های است که آل سعود به زنان و کودکان یمنی کرده است و جالب اینکه رسانه های دنیا اتفاقات یمن را پوشش رسانه ای نمی کنند.

امروزه هزاران نفر از زنان و کودکان یمنی کشته می شوند و هیچ صدایی از رسانه های دنیا در بیان ظلم آل سعود به مردم یمن منتشر نمی شود و این نمایشگاه کمترین کاری بود که برای بیان مظلومیت مردم کشورم توانستم راه اندازی کنم. شیخ علی یمانی گفت که ان شالله بزودی ریشه آل سعود نابود و مردم منطقه از این حکام مستبد و ظالم رهایی یابند.

Author

About Author