مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه رهبری در عراق

در خلال مراسم پرشور و مخلصانه ی برپایی اربعین، خبرنگار ما با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مصاحبه ای شکل داده است.

* از نظر شما جالب ترین نکته در تجمع اربعین و این راهپیمایی عظیم مردمی چیست؟

پاسخ حجت الاسلام والمسلمین نجفی: آن چیزی که در مردم موج می زند؛ آن عشق مردم است. که هرکس به نوعی و در قالبی دارد بروز می دهد. یکی دارد غذا می دهد، یکی آب می دهد، یکی چای می دهد، یکی مداحی می کند، یکی سخنرانی می کند، یکی عزاداری می کند.

یعنی سر تا پا عشق است که در این تجمع به چشم می خورد. این عشق هم قابل توصیف نیست. مگر کسی خودش از نزدیک این را ببیند. من فقط آرزویم این است که یک روزی تمام عالمان ادیان دیگر، مانند پاپ های مسیحی و … همه بیایند و اینجا از نزدیک ببینند.

اهل سنت که الحمدلله حضور دارند، حضور ایشان واقعاً چشمگیر است. ایشان عشقشان را به اهل بیت دارند نشان می دهند، اما سایر ادیان هم اگر اینجا را ببینند یقیناً تحت تاثیر این عشق و این محبت که از دل سرچشمه می گیرد، واقع خواهند شد.

* چرا رسانه های غربی بر روی بایکوت خبری این واقعه، اینقدر اصرار دارند؟

پاسخ حجت الاسلام والمسلمین نجفی: خداوند در قرآن می فرماید: یُرِیدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.

آنها می خواهند نور خدا را خاموش کنند، اما نمی توانند. آنها به خودشان آسیب می رسانند. خورشید را کسی نمی تواند از بین ببرد. اهل بیت مصباح الهدی، یعنی چراغ هدایت بشریت اند. کشتی نجات برای بشریت اند نه تنها برای شیعه، بلکه برای کل بشریت.

اینها دارند خودشان را محروم می کنند و بدانند که همانگونه که متوکل ها و یزیدیان، تصمیم گرفتند که نور خدا را خاموش کنند و نتوانستند، اینها نیز نخواهند توانست بر این واقعیت سرپوش بگذارند. الان بیش از هزار سال می گذرد و این جمعیت بی نظیر، اصلا در دنیا نمونه ندارد. آن عشقی که دارد و آن سفره ای که انداخته می شود، بزرگترین سفره پذیرایی، چه مادی و چه معنوی را هیچ جای دنیا ندارد. این را اگر می دیدند، خودشان بهره می بردند. ما غصه می خوریم چرا محروم اند.

* اگر شما در رسانه بودید، بیشتر در انتشار چه پیامی اهتمام می ورزیدید؟

پاسخ حجت الاسلام والمسلمین نجفی: آنچه که مهم است، بحث عشق و معرفت و بصیرت است. لذا اگر من مسئولیتی در رسانه ها داشتم، سعی می کردم آنچه در دل مردم می گذرد را  به جهانییان ارئه بدهم که اینها واقعاً قیمت ندارد. بی نظیر است.

یعنی جهان هنوز در تفسیرش مانده است. چرا؟ چون مسئله عشق و معرفت و محبت و بصیرت، فقط در موقع حساس خودش را نشان می دهد، کجا؟ مثل صحنه کربلا، مانند آنچه اصحاب امام حسین(ع)  نشان می دهند. مانند حضرت ابالفضل (ع) که دستش قطع می شود و فریادش بلند می شود که :” إنّی أُحامِی أَبَداً عن دِینی” و مثل شهدای مدافع حرم که رفتند و آگاهانه برای دفاع از حرم اهل بیت ایستادگی کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *