قدس تنها مربوط به فلسطین نیست

سخنرانان در همایشی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس می گویند که قدس تنها مربوط به فلسطین و مبارزه فلسطینیان منحصر به یک ملت نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، از روز جهانی قدس امروز (اول جوزا) توسط مرکز فرهنگی تبیان در شهر کابل تجلیل به عمل آمد.

علمای دینی حاضر در این همایش دست امریکا، انگلیس و اسرائیل را در بحران ‌های جهانی به ویژه جنگ‌ ها، رشد افراطیت و انفجار و انتحار به صورت مستقیم و غیرمستقیم دخیل دانستند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد امین زاهدی، رییس دفتر مرکزی تبیان در کابل اظهار داشت که وظیفه مسلمانان در ارتباط با قدس به عنوان وجیبه دینی و یاری رساندن به مظلوم و ایستادن در برابر ظالم که در منابع معتبر اسلامی از جمله قرآن کریم بسیار تاکید شده است.

به عقیده وی، گذشته از مسائل دینی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی، در رابطه با قدس و فلسطین، نمی ‌توان در برابر ظلم و ستم و همچنین درد و آلام یک جمعیت از انسان ‌ها ساکت ماند.

زاهدی اظهار داشت که بدون شک در شرایطی فعلی مردم فلسطین تحت شکنجه و ظلم قرار دارند، وظیفه انسانی اقتضا می ‌کند که در حد توان با آنان همدردی صورت گیرد.

از سویی هم، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید عارف موسوی، مسوول بخش علمای دفتر مرکزی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان اظهار داشت: «نه قدس تنها مربوط به فلسطین است و نه مبارزه مردم این سرزمین منحصر به یک ملت، بلکه مبارزه حق علیه باطل، مظلوم علیه ظالم و مستضعفین علیه مستکبرین است و بالاخره خط فلسطین، خط عاشورا است؛ همان‌ گونه که خط اسرائیل، خط یزید و ابلیس می‌ باشد».

وی تاکید کرد که مسلمان بودن تنها به نماز خواندن نیست، بلکه هر مسلمان وظایف اجتماعی در برابر همنوعان خود نیز دارد.

در عین حال، حجت ‌الاسلام والمسلمین یارمحمد رحمتی، مسوول بخش شهدای دفتر مرکزی تبیان در این همایش گفت که فلسطین به یک مردم خاص تعلق ندارد، بلکه متعلق به تمام جهان اسلام است.

وی با اشاره به پراکندگی ‌های کنونی مسلمانان جهان و با اشاره به حدیثی از رسول خدا (ص) گفت: «اگر شما مسلمانان در میان خود جنگ و دعوا کردید، ذلیل می ‌شوید و آنگاه دشمن بر شما مسلط خواهد شد».

رحمتی افزود که متاسفانه به اثر بی ‌اتفاقی و عدم توجه به دستورات دین، امروز می‌ بینیم که کفار بر مسلمانان مسلط شده و تمام هست و بود مادی و معنوی کشورهای اسلامی را به یغما می برد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *