ربانی: نباید دیگران با خون و عزت ما تجارت کنند

رهبر جمعیت اسلامی می گوید که وقت آن فرا رسیده که برای صلح صادقانه و شرافتمندانه تلاش صورت گیرد و به دیگران اجازه داده نشود که با خون و عزت مردم و جوانان کشور تجارت کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم تجلیل از میلاد حضرت محمد (ص) امروز (۸عقرب) از سوی جمعیت اسلامی در کابل برگزار شد.

در این مراسم، صلاح الدین ربانی، رهبر جمعیت اسلامی با اشاره به سیرت و تلاش پیامبر اسلام (ص) در مورد صلح خواهی اظهار داشت که «زمان آن فرا رسیده با اقتدا به پیامبر؛ در صلح خواهی خویش برای صلح و آشتی شرافتمندانه و صادقانه تلاش کنیم و نگذاریم بیشتر از این خون فرزندان ما بریزد.»

وی اظهار داشت که نباید دیگر به جوانب خارجی اجازه داده شود تا با خون و عزت مردم کشور تجارت کنند، جنگ دیگران بیشتر از این در سرزمین ما نباید ادامه یابد.

ربانی افزود که صلح و امنیت جهانی بدون احترام گذاری به تمدن ها و فرهنگهای یکدیگر میسر نیست و همه مسلمانان محبت پیامبر اسلام (ص) را واجب می دانند، توهین به وی توهین به همه مسلمانان جهان است و برای مسلمانان قابل قبول نیست.

در عین حال، شمار دیگری از سخنرانان از جمله آیت الله واعظ زاده بهسودی می گوید: «تجلی رحمت را در هفته رحمت گرامی می داریم، تا روزی که محمد (ص) نیامده بود، رابطه آسمان و زمین قطع بود و بعد از حضور آن حضرت در گیتی، رابطه آسمان و زمین دایمی شد».

به گفته وی، اتحاد فعلی بین مذاهب در افغانستان در تمام جهان مثال زدنی است و شیعه و سنی در کنار هم حضور دارند و با هم زندگی مسالمت آمیز داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *