بغداد تلاش دارد تا ویزای سفر عراقی ها به ایران را لغو کند

 بغداد میخواهد ویزای ورود به شهروندان عراقی را در ایران به هر نوعی که شده لغو سازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سایت خبری صوت العراق، لواء سمیسم وزیر توریزم و آثار باستانی عراق روز شنبه در راس هیاتی متشکل از وزارت کشور ، خارجه و حمل و نقل برای سفری چهار روزه وارد تهران شد.
هدف از این سفر مسائل متعدد مربوط به توریزم و سفر میان دو کشور از جمله تلاش برای لغو ویزای شهروندان عراقی هنگام ورود به ایران و سفرهای زیارتی میان دو کشور اعلام شده است.
سالانه هزاران نفر از شهروندان عراقی برای زیارت حرم امام رضا و حرم حضرت معصومه به مشهد و قم، برای درمان به تهران و برای استفاده از مناظر زیبای تاریخی و طبیعی به اصفهان و شهرهای شمالی ایران سفر می کنند.
حاکم الشمری سخنگوی وزارت توریزم و آثار باستانی عراق در این مورد گفته است که  وزیر توریزم عراق در سفر به ایران را نمایندگانی از سندیکای هتل ها و رستوران های کربلا و نجف همراهی می کنند تا راه های افزایش سفرهای زیارتی میان دو طرف  را بررسی کنند، در این سفر تلاش می شود موانع سفر میان دو کشور برداشته شود.
وی افزود: به دلیل تحریم ها علیه ایران، سفر زائران این کشور به شهرهای مقدس عراق مانند کربلا، نجف، کاظمین و سامرا کاهش یافته است.
وزارت توریزم و آثار باستانی عراق قبل از این با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود این کشور آمادگی میزبانی از زائران ایرانی را دارد.
انجمن هتل داران ولایت نجف نیز گفته بود که سال ۲۰۱۳ بدترین سال در زمینه سفر توریزم و زائران خارجی به نجف و عراق است چرا که با کاهش شدید سفر ایرانیان به عراق روبه رو هستیم.
به گفته این انجمن، در سال های قبل، روزانه ۱۳ هزار ایرانی به عراق سفر می کردند اما هم اکنون این رقم به ۲۵۰۰ نفر رسیده است، دلیل این موضوع نیز تحریم ها علیه ایران و کاهش شدید ارزش پول ملی این کشور اعلام شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *