ایران از سیاست‌های عربستان سعودی در کانفرانس اسلامی بنگلادیش انتقاد کرد

جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌های عربستان در انحراف کشیدن نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی  از مسیر اهداف سیاست خارجی از این کشور انتقاد کرد.

چهل و پنجمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی با محوریت” ارزش های اسلامی، صلح، همبستگی و ‌توسعه پایداردر شهر داکا  پایتخت بنگلادیش آغاز به کار کرد.

به نمایندگی از ایران مدیرکل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه سخنرانی کرد  و در مورد سیاست های آمریکا در قبال مردم فلسطین و انتفال پایتخت رژیم اسرائیل به قدس انتقاد کرد و گفت که حمایت آمریکا رژیم اسرائیل را گستاخ ساخته است.

در ادامه نماینده ایران در مورد گروه تروریستی داعش و تحرکات شان در منطقه نیز اظهار نگرانی کرد و  گفت که بعد از شکست این گروه تروریستی در سوریه و عراق تحرکات شان در منطقه مشکوک است.

نماینده ایران در ادامه سخنرانی خود ضمن تایید حرف‌های چند روز پیش جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تاکید بر همبستگی و یکپارچه‌گی کرد و این همبستگی را در مقابله با سیاست‌های قدرت‌های بزرگ موثر دانست.

وی در ادامه خطاب به برگزار کنندگان کانفرانس اسلامی در مورد مسلمان روهنیگیایی گفت که این سازمان باید در عرصه اقدامات خشونت آمیز و تبعض آمیر فعال باشد و از حقوق مسلمان دفاع کند.

همچمنان از این کانفرانس خواست که از وخیم شدن اوضاع در ایالت راخین جلوگیری کند و حقوق مسلم مردم روهنگیا را با همکاری سازمان‌ها بین المللی باید برای شان بدهد.

کشور ایران در این کانفرانس از سیاست‌های عربستان سعودی نیز انتقاد کرد و آنرا مغرضانه خواند و همچنان از مانع تراشی این کشور در زمینه شرکت هیاتی بعضی از کشورها انتقاد کرد و گفت که اگر هیاتی از دیگر کشورهای وجود نداشته باشد شاید عربستان بخاطر مزیت میزبانی خود از این کانفرانس سوءاستقاده کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *