آرزو و آرمان اسرائیل برای تصاحب کوه هیکل

نتانیاهوبنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خانم”تزیپی حاتوبلی” معاون وزیر خارجه را به خاطر سخنان تنش آفرین توبیخ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی المصدر؛ حاتلوبلی که هم اکنون سمت معاونت وزارت خارجه را برعهده دارد در اظهار نظری به تازگی گفته بودآرزو دارد بزودی در داخل حرم شریف مسجدالاقصی، پرچم اسرائیل را برافراشته ببیند که در پی آن دفتر نخست وزیر اسرائیل سریعا برای فرونشاندن تبعات این خبر طی بیانیه ای اعلام کرد:سیاست اسرائیل در مورد “کوه هیکل”فقط از سوی بنیامین نتانیاهو رئیس دولت اعلام می شود.

در این بیانیه اظهار امیدواری شده است تمام اعضای دولت در این راستا حرکت کنند. نتانیاهو همچنین در این بیانیه برای جلوگیری از حساسیت مسلمانان تصریح کرده حرم شریف قدسی برای اقامه نماز توسط مسلمانان باقی خواهد ماند.

“حاتوبلی ” پس از انتشار بیانیه نتانیاهو تصریح کرده آرزویش در مورد برافراشته شدن پرچم اسرائیل در حرم شریف قدسی، یک آرزوی شخصی بوده که از کودکی در ذهن وی تثبیت شده و وی سیاستهای دولت را بیان نمی کند.

در همین راستا «یوئل حسون» عضو مخالف کنست از نتانیاهو خواسته تا حاتوبلی را از سمت خود برکنار کند.

همچنین «تشیکو منشیه» روزنامه نگار اسرائیلی در رادیو اسرائیل اظهارات «میری رگو» وزیر فرهنگ اسرائیل را منتشر کرده است که رگو در زمان مسئولیتش به عنوان رئیس یکی از کمیته های کنست گفته بود:«تمایل دارم نامه ای به پادشاه اردن ودنیای عرب بنویسم وبه آنها بگویم که ما دارای آرزو وهدفی هستیم وآن این است که یهودیان بتوانند در سرزمین اسرائیل کوه هیکل را تصاحب وآن را زیارت کرده و در آن فقط یهودیان نماز بگذارند. الان کوه هیکل را اردنی ها اداره می کنند واین مایه تأسف من و همرزمان من است آرزو دارم که ما کوه هیکل را اداره نمائیم».

Author

About Author