سازمان ملل: داعش کشتار سیستماتیک و غیرانسانی می کند

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن محکومیت اقدامات جنایت‌آمیز داعش در منطقه، با اعزام یک هیات حقوق بشری به عراق برای بررسی نقض حقوق بشر در این کشور توسط داعش موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العربیه، «فلاویا پانسیری»، معاون کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشست فوق العاده شورای حقوق بشر تاکید کرد که گزارش های متعددی از اقدامات غیر انسانی داعش به میزان وسیعی را دریافت کردیم.

معاون ناوی پیلاوی گفت: «حملات عمدی و سیستماتیک داعش به غیرنظامیان می‌تواند جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی باشد».

فلاویا پانسیری در ادامه افزود: شواهد گواه وجود دارد که داعش و گروه‌های تروریستی وابسته به آن به کشتار هدفمند، سوء استفاده جنسی و شکنجه در عراق مرتکب شدند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست روز دوشنبه خود اعلام کرد که با اعزام یک هیات حقوق بشری به عراق برای بررسی نقض حقوق بشر توسط عناصر تکفیری داعش موافق است.

 ناوی پیلای کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل نیز شنبه گذشته در بیانیه‌ای جنایات گسترده داعش علیه اقلیت‌های مذهبی در عراق را محکوم کرد.

ناوی پیلای گفت: اقدامات داعش در کشتار هدفمند، سازمان یافته وعمدی غیرنظامیان پس از تفکیک قومیتی و مذهبی آنها، در سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به حساب می‌آید.

 به گزارش فارس وی به نقل از بازماندگان و شاهدان عینی تصریح کرد: عناصر داعش در ۱۰ ژوئیه حدود ۶۷۰ نفر از افراد محبوس در زندان بادوش در شهر موصل را به یک منطقه دور منتقل کرده و پس از بررسی مذهب شان، آنها را به قتل رساندند.

 پیلای اقدامات داعش در کشتار، برده ‌‌داری، هتک حرمت و هدف قرار دادن انسان ها براساس نژاد، گرایش های دینی و مذهبی آنها را محکوم کرد.

وی از دولت عراق و جامعه بین المللی خواست تا از اقلیت های نژادی و دینی در عراق محافظت کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *