تحریم اتحادیه رادیو و تلویزیون ‌های اسلامی از سوی امریکا، یک تصمیم نابخردانه است

دولت امریکا در یک اقدام عجیب، اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی را تحریم کرد و این اتحادیه تصمیم واشنگتن را نابخردانه و برخاسته از خشم پس از رسوایی توطئه های شان در رسانه ها دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت امریکا روز گذشته اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی را در فهرست تحریم هایش قرار داده است.

در واکنش به این تصمیم واشنگتن، اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در اعلامیه گفته است که «خشم امریکا از رسوایی توطئه ‌ها؛ تحریم اتحادیه رادیو و تلویزیون ‌های اسلامی اقدام سرکوبگرانه در بستن دهان ‌های حقیقت ‌گو است.»

اتحادیه با بیان اینکه اتهام ‌زنی به رسانه‌ های مردمی پرمخاطب، تلاشی برای گمراهی و فرافکنی و به نوعی ناتوانی در پذیرش دیگران و آزادی بیان است، این اقدام را بی ارزش خوانده، آن را یک تصمیم نابخردانه و برخاسته از خشم امریکا پس از رسوایی توطئه‌ هایشان در رسانه ‌ها قلمداد می ‌کند.

اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفته است که یک نهاد بین‌ المللی غیردولتی مستقل است و به هیچ دولتی وابسته نیست و بنابر قوانین و عرف بین ‌الملل و در گسترده سایه ارزش ‌های شریعت‌ های آسمانی، قوانین سازمان ملل و میثاق‌ نامه رسانه ‌ای خود فعالیت می‌ کند.

در بخشی از اعلامیه آمده است که آرمان اصلی اتحادیه رساندن پیام انسانی اسلام اصیل به جهانیان است، اطلاع‌ رسانی دقیق و دور از آشفتگی و چیرگی جهان سلطه بر رسانه ‌ها از دیگر اهداف اتحادیه است و تلاش دارد که احتکار خبررسانی را متوقف کرده و از ارزش‌ های جامعه انسانی، مظلومین و مستضعفین دفاع کند.

به نقل از اعلامیه، رسانه ‌های عضو این اتحادیه بر پایه مبانی اصلی اتحادیه فعالیت می‌ کنند و به آرمان‌ های اخلاقی جامعه و ارزش ‌های خانواده و شفافیت اطلاعات پایبند هستند.

این اتحادیه تصریح نموده که این تحریم ‌ها در راستای سیاست‌ های امریکا در تلاش برای رسیدن به قدرت در رقابت‌ های انتخاباتی امریکاست و نشانگر بحران سیاسی دولت امریکا می ‌باشد.

به باور اتحادیه، اتهام زنی به رسانه‌ های مردمی پرمخاطب، تلاشی برای گمراهی و فرافکنی است و به نوعی ناتوانی در پذیرش آزادی بیان.

در پایان اتحادیه، حق مطالبه و پیگرد قانونی در سازمان‌ های بین‌ المللی را برای خود محفوظ می‌ دارد و خواهان رفع این تحریم ظالمانه است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *