آل خلیفه میخواهد به ۳۰ هزار خارجی تابعیت بدهد

عبدالمجید السبع نماینده مستعفی پارلمان بحرین از اقدام رژیم آل خلیفه دراعطای تابعیت به ۳۰ هزار خارجی برای فعالیت در دستگاههای امنیتی رژیم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از “منامه پست”، عبدالمجید السبع افزود: این اقدام، استعمار شهروندان و اسکان مزدوران است، چون آل خلیفه حتی دیگر به عناصر هوادار رژیم اعتماد ندارد.

السبع ادامه داد: طرف های حامی این اقدام، به وطن، امنیت و شهروندان اهمیت نداده و تنها در جست وجوی محاسبات سیاسی خود هستند.

وی تصریح کرد: آل خلیفه باید ملی گرا باشد و حتی برای یک بار هم شده مصلحت وطن را در نظر بگیرد؛ چون اعطای تابعیت به بیگانگان، تاثیری منفی بر هویت اصیل بحرینی داشته است.

السبع همچنین خواستار مداخله جامعه جهانی برای نجات مردم بحرین از پیامدهای اینگونه اقدام آل خلیفه شد که هدفش جایگزین سازی بیگانگان به جای مردم بحرین به دلایل سیاسی است.

نماینده مستعفی پارلمان بحرین یادآور شد: این موضوع نشانه بحران مشروعیت است که رژیم با آن مواجه بوده و می کوشد با مشروعیت دروغین به آن سرپوش نهد.

به گفته السبع، از مهمترین آثار منفی اعطای تابعیت به بیگانگان، افزایش بدهی ۵ میلیارد دالری در کمتر از ۳ سال گذشته و افزایش مشکلات در زمینه مسکن، بهداشت، آموزش، راه، شغل و همچنین آثار امنیتی و اجتماعی است.

وی از رژیم خواست ضمن اعتراف به این جنایت، تعداد اشخاصی که به آنان تابعیت اعطا شده است را اعلام نماید. السبع همچنین خواستار تلاش ملی برای حل این پرونده به شیوه ای انسانی شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *